2A6A6072 2A6A6072

Poczta Polska i Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji zawarły porozumienie o współpracy

18 stycznia br. Poczta Polska i Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji (CWCR) zawarły porozumienie o współpracy. Sygnatariusze dokumentu zobowiązali się do współdziałania w zakresie szeroko pojętego wzmacniania zdolności operacyjno-obronnych Rzeczypospolitej Polskiej. Wśród punktów pięcioletniej umowy jest m.in. doręczanie przez Pocztę Polską dokumentów powołania w trybie szczególnym, wspólne szkolenia i wsparcie promocyjne CWCR przez Pocztę Polska.

CWCR to instytucja skoncentrowana na rekrutacji oraz pozyskiwaniu żołnierzy do służby zawodowej i terytorialnej. Wśród priorytetów resortu obrony narodowej jest zwiększenie liczebności armii, odtworzenie systemu rezerw oraz budowa efektywnego systemu szkolenia żołnierzy zawodowych. Centralne Wojskowe Centrum Rekrutacji stanowi istotny element w budowie nowoczesnej i silnej armii.

Porozumienie zawarte w dn. 18.01. br. w siedzibie Poczty Polskiej w Warszawie podpisali: Prezes Zarządu Poczty Polskiej Krzysztof Falkowski, Wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej Wiesław Włodek oraz Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji płk Mirosław Bryś.

 – Poczta Polska stanowi ważne ogniwo Systemu Obronnego Państwa. Winno ono zapewnić zdolność funkcjonowania infrastruktury pocztowej oraz gotowość Pocztowców do realizacji zadań w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w czasie kryzysu, a nawet w czasie wojny. Poczta Polska realizuje istotne zadania publiczne, a jej nieoceniona rola komunikacyjna, logistyczna oraz zaangażowanie w obronność kraju, to tylko niektóre z haseł, z którymi utożsamiana jest nasza firma – podkreślił Krzysztof Falkowski, Prezes Poczty Polskiej.

 –  Dzisiejsze porozumienie Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji z Pocztą Polską jest potwierdzeniem wspólnych celów i działań w zakresie współdziałania na rzecz bezpieczeństwa i obronności naszego kraju. Wsparcie procesu rekrutacji Sił Zbrojnych RP przez Pocztę Polską poprzez działalność promocyjną i informacyjną, współpraca z Centralnym Wojskowym Centrum Rekrutacji związana z obronnością państwa oraz wspólne szkolenia jest zapowiedzią owocnej współpracy w przyszłości pomiędzy naszymi instytucjami – podkreślił pułkownik Mirosław Bryś, Szef Centralnego Wojskowego Centrum Rekrutacji

Poczta Polska pełni rolę operatora wyznaczonego, zapewniając bezpieczną wymianę informacji w czasie pokoju, kryzysu i w czasie wojny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, na Pocztę Polską zostały nałożone obowiązki w zakresie realizacji zadań na rzecz obronności państwa. Spółka jest zobowiązana do realizacji zadań związanych z utrzymaniem systemu łączności pocztowej na potrzeby uprawnionych podmiotów Systemu Obronnego Państwa – Sił Zbrojnych RP i innych kluczowych instytucji. Realizowane przez Spółkę zadania to m.in. działalność planistyczna przygotowująca do funkcjonowania w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa, militaryzacja, współdziałanie z Wojskową Pocztą Polową, udział w mobilizacyjnym rozwinięciu Sił Zbrojnych RP, realizacja szkolenia obronnego, czy też funkcjonowanie stałego dyżuru.

Załączniki

CWCR5984

CWCR5984

jpg 335,3 kB Pobierz
CWCR994

CWCR994

jpg 310,3 kB Pobierz
CWCR6033

CWCR6033

jpg 377,3 kB Pobierz
CWCR6039

CWCR6039

jpg 345,4 kB Pobierz
CWCR6072

CWCR6072

jpg 400,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.