Karta _ Bank Pocztiowy Karta _ Bank Pocztiowy

Poczta Polska i Bank Pocztowy razem na rzecz obrotu bezgotówkowego

Według szacunków Banku Światowego i OECD koszt obsługi gotówki w gospodarce to około 1 proc. PKB, czyli aż 17 mld złotych rocznie. Wydanie pierwszej wspólnej karty płatniczej Banku Pocztowego i Poczty Polskiej to kolejne działanie, mające na celu promowanie obrotu bezgotówkowego oraz bezpiecznych, nowoczesnych i wygodnych rozwiązań płatniczych w najszerszej sieci dostępu do usług finansowych w Polsce.

Liczba transakcji bezgotówkowych w Polsce w ostatnim czasie rośnie rocznie o ok. 15  proc. Jeszcze szybciej, bo blisko 25 proc. rocznie przybywa transakcji dokonywanych z użyciem kart - wynika z danych Narodowego Banku Polskiego. Mimo to obrót bezgotówkowy stanowi zaledwie 20 proc. transakcji płatniczych dokonywanych w Polsce, co generuje wielomiliardowe koszty związane z dominacją gotówki w zwyczajach płatniczych Polaków.

Grupa Poczty Polskiej coraz aktywniej działa na rzecz obrotu bezgotówkowego w Polsce - ostatnio wydając z Bankiem Pocztowym pierwszą wspólną, narodową - biało-czerwoną kartę do konta. To kolejny krok, po udostepnieniu w placówkach Poczty Polskiej 8 tys. terminali POS, mający na celu promowanie nowoczesnych, wygodnych dla klienta i bezpiecznych rozwiązań płatniczych w najszerszej sieci dostępu do usług finansowych w Polsce. To ważne, bo jak wynika z badania Mastercard: "Postawy wobec cyfrowych innowacji" - 75 proc. polskich konsumentów jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju, a większość z nich wierzy również, że cyfryzacja różnych aspektów życia ma pozytywny wpływ na społeczeństwo (59 proc.)

– Wspólne działania Poczty Polskiej i Banku Pocztowego wpisują się w Porozumienie o Strategicznej Współpracy w Obszarze Cyfryzacji Państwa podpisane przez Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa i Grupę Poczty Polskiej. Jesteśmy do tego przygotowani i w coraz szerszym zakresie możemy świadczyć klientom usługi nowoczesne i wygodne. Takie są też transakcje kartą na Poczcie, których liczba przekroczyła już 3 mln. Widzimy tu wielki potencjał, który chcemy rozwijać – mówi Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

– Zależy nam, aby Bank Pocztowy kojarzył się klientom z szeroką dostępnością świadczonych usług, dobrą jakością i przystępną ceną. Dzięki największej w kraju sieci placówek Poczty Polskiej klienci Banku Pocztowego mogą najbliżej swojego miejsca zamieszkania zrealizować potrzeby finansowe. Nawet w najmniejszych miasteczkach i wsiach, skąd do banku lub bankomatu jest daleko, w placówkach pocztowych bez trudu otworzą konto bankowe, wykonają przelewy, zrealizują płatności, założą lokatę, wezmą kredyt. Dodatkowo, z nową kartą Banku Pocztowego i Poczty Polskiej mogą uzyskać 5 proc. zwrot za transakcje dokonywane z jej użyciem. Razem mamy szansę odegrać istotną rolę w promocji wygodnych form płatności bezgotówkowych w Polsce. Uruchomienie wspólnej karty płatniczej jest potwierdzeniem faktu, że Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym mogą stać się sprawnym narzędziem w realizacji Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, w tym budowy Polski Cyfrowej, najbliżej obywateli, w Polsce lokalnej - na każdej poczcie – mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Nowa Karta jest dostępna w ofercie Banku Pocztowego od maja 2017 r.

Załączniki

Karta _ Bank Pocztiowy

Karta _ Bank Pocztiowy

jpg 357,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.