Poczta Polska gospodarzem prestiżowej konferencji branżowej World Mail Express Conference

W dniach 14 – 16 czerwca br. w Warszawie odbyło się coroczne spotkanie branżowe przedstawicieli operatorów pocztowych. Po raz pierwszy gospodarzem konferencji jest kraj z Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas europejskiej edycji wydarzenia tradycyjnie wręczone zostały nagrody World Mail Awards. To najbardziej prestiżowe wyróżnienie dla operatorów pocztowych przyznawane przez same poczty i ekspertów z całego świata za osiągnięcia w poszczególnych obszarach. W 2015 roku laureatem nagrody za działalność w obszarze e-Commerce została Poczta Polska.

Założona w 1988 roku organizacja World Mail & Express przez lata zbudowała pozycję opiniotwórczego, globalnego forum rynku pocztowego, kurierskiego oraz logistycznego.

W globalizującym się świecie coraz bardziej istotne stało się bowiem spójne podejście do kwestii pocztowych i kurierskich. Na dynamicznie zmieniającym się rynku niezbędna jest bieżąca wymiana doświadczeń i wspólne poszukiwanie najbardziej obiecujących trendów w działalności operatorów pocztowych. Konferencja World Mail Express poprzez swój merytoryczny i ekspercki charakter spełnia te funkcje i jest jedyną okazją do wielopłaszczyznowej dyskusji liderów o strategii oraz perspektywach rozwoju tej gałęzi gospodarki. Jednocześnie jest także niepowtarzalną okazją do bezpośrednich spotkań z najważniejszymi ludźmi z branży, kluczowymi menadżerami kierującymi największymi zarówno państwowymi jak i prywatnymi firmami pocztowymi i kurierskimi w Europie oraz świecie.

Po raz pierwszy w 27 letniej historii konferencji World Mail Express gospodarzem jest Polska, kraj  z Europy Środkowo-Wschodniej. Fakt, że Poczta Polska gości przedstawicieli największych operatorów pocztowych, a w naszym kraju odbywa się konferencja poruszająca najważniejsze dla rynku tematy podkreśla rolę polskiego operatora pocztowego w regionie, a także pozycjonuje naszą firmę jako lidera branży w tej części świata. Tematyka poruszana w trakcie obrad i jej praktyczne odniesienia, oparte o konkretne doświadczenia wiodących operatorów, mogą być znakomicie wykorzystane przez Pocztę Polskę w tworzeniu jej przyszłej strategii, szczególnie mając na uwadze stojące przed operatorem narodowym wyzwania ekonomiczne i społeczne.. Organizacja tej prestiżowej imprezy w Polsce ma być także pozytywnym impulsem dla działalności międzynarodowej Poczty Polskiej w ramach Światowego Związku Pocztowego (UPU), regulującego formalne ramy światowego obrotu pocztowego.

Organizator dorocznych spotkań liderów branży pocztowej i logistycznej niezwykle wysoko ocenił tegoroczną edycję wydarzenia oficjalnie gratulując Poczcie Polskiej na konferencyjnym forum podczas ostatniego dnia obrad. Prezes firmy Triangle Neil Jackson podziękował Poczcie Polskiej S.A. za perfekcyjną organizację, merytoryczne zaangażowanie i profesjonalne pełnienie roli gospodarza tegorocznej edycji World Mail Express Europe.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.