thumbnail_20191010_184711.jpg thumbnail_20191010_184711.jpg

Poczta Polska firmą przyjazną niepełnosprawnym

W konkursie o Tytuł Pracodawca Godny Zaufania Poczta Polska wygrała w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym. Organizatorem konkursu jest Krajowa Izba Gospodarcza. Ideą jest nagrodzenie firm i instytucji, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania, uwzględniając rozwój zawodowy pracowników i ochronę ich praw.

Poczta Polska będąca największym pracodawcą w kraju, zwiększyła w ostatnich latach zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Obecnie w Poczcie Polskiej pracuje ponad 1750 osób z orzeczeniem o niepełnosprawności, co stanowi ok. 2,2% wszystkich zatrudnionych. Na początku sierpnia spółka złożyła do PFRON zapotrzebowanie dotyczące dalszego wzrostu zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Poczta chce zatrudnić nowych pracowników ds. obsługi klienta, ds. spraw ekspedycyjno-rozdzielczych, ds. opracowywania przesyłek, ds. opracowywania ładunków, kierowców (samochody do 3,5 tony) oraz listonoszy.

- W całym kraju Poczta Polska ma ponad 7,5 tys. swoich placówek. Dzięki temu obecni jesteśmy w każdej gminie, oprócz tego mamy 14 sortowni. To sprawia, że osoby zainteresowane zatrudnieniem w Poczcie Polskiej mogą mieć blisko do swojej pracy. Chciałbym, żeby w Poczcie Polskiej znalazło zatrudnienie jeszcze więcej osób z niepełnosprawnościami, aby w naszej firmie dobrze się czuły i mogły się rozwijać zawodowo  – mówi Przemysław Sypniewski,  Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Działając przeciwko wykluczeniu społecznemu Poczta Polska rozpoczęła współpracę z z Fundacją Aktywizacja, partnerem wybranym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do realizacji projektu „Praca – Integracja”. Od początku 2018 roku w  wyniku rekrutacji prowadzonych przez fundację zatrudniono już ponad 350 pracowników (m.in. w placówkach pocztowych i w sortowniach). Do końca br. Poczta Polska zatrudni w ramach tego projektu łącznie 400 osób z orzeczoną niepełnosprawnością.

W lipcu 2018 roku Poczta Polska przyjęła „Politykę zatrudniania osób z orzeczoną niepełnosprawnością”, która opiera się na kilku założeniach. Chodzi m.in. o to, by w procesie rekrutacji, oprócz wymiaru ekonomicznego, brać pod uwagę czynniki społeczne i środowiskowe. Spółka zakłada, że pozyskując nowych i kompetentnych pracowników spośród osób z niepełnosprawnościami stworzy zintegrowany zespół pracowniczy.

Załączniki

PGZ_Poczta Polska_2.jpg

PGZ_Poczta Polska_2.jpg

jpg 122,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.