Poczta Polska: Elektryczne pojazdy dzięki współpracy ze start-upami

Poczta Polska S.A. oraz HardGamma Ventures ogłosiły kolejną grupę startupów, które w ramach programu akceleracyjnego „GammaRebels powered by Poczta Polska” dostaną szansę na nawiązanie współpracy z jednym z największych polskich przedsiębiorstw. W drugiej edycji do grona partnerów korporacyjnych dołączył także Bank Pocztowy, dzięki czemu druga runda GammaRebels otworzyła się także m.in. na projekty z obszaru fintech.

Podczas pierwszej edycji programu akceleracyjnego, każda z 9 zaproszonych spółek skutecznie zaprezentowała swoją ofertę biznesową, co zaowocował trwającymi rozmowami w zakresie dalszej współpracy. Co istotne, wypracowane w ramach programu standardy współpracy pozwolą Poczcie Polskiej na wdrożenie jeszcze skuteczniejszych mechanizmów współpracy z najbardziej obiecującymi młodymi przedsiębiorstwami o wysokim potencjale innowacji

- Pierwsza tura programu okazała się sukcesem. Dzięki programowi „GammaRebeles powered by Poczta Polska” po raz pierwszy Spółka zajmująca się technologią hyperloop weszła we współpracę biznesową z przedsiębiorstwem z branży logistycznej i usług pocztowych. Obecnie prowadzone są negocjacje biznesowe z wybranymi firmami dotyczące wdrożenia rozwiązań – mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.  - Trwają również rozmowy m.in. nad implementacją kreatora do tworzenia oraz zamawiania opakowań na platformie eSklep Poczty Polskiej, którego wdrożenie planowane jest na I kwartał 2018r. Dla klientów odwiedzających placówkę na ul. Świętokrzyskiej w Warszawie, wspólnie z firmą Telemedicin, przygotowaliśmy e-gabinet telemedyczny w którym można przeprowadzić konsultacje z lekarzami w wybranych zakresach.

- Jednym z istotnych kryteriów przy wyborze start-upów do współpracy było wspieranie strategii Poczty Polskiej. Oczekiwaliśmy, że proponowane rozwiązania są już na pewnym etapie dojrzałości, co zapewnia możliwość ich realnego wykorzystania – dodaje Krzysztof Górski, Dyrektor Biura Strategii, Rozwoju i Współpracy Międzynarodowej.

W drugiej edycji programu „GammaRebels powered by Poczta Polska” pracę rozpoczęło 11 nowych spółek. Podczas naboru szczególny nacisk położono na rozwój elektromobilności oraz usług dla e-commerce. Co ważne, jedno z rozwiązań pozwoli także na zwiększenie dostępności usług Poczty Polskiej i Banku Pocztowego dla osób niepełnosprawnych. Projekty pozyskają teraz wsparcie merytoryczne w postaci doświadczonych mentorów, którzy pomogą dostosować ofertę do oczekiwań Poczty Polskiej i Banku Pocztowego.

- Cieszymy się, że znowu do naszego programu trafiły tak ciekawe i różnorodne firmy – mówi Tomasz Kowalczyk, partner zarządzający HardGamma Ventures. – Zbudowana wspólnie z naszymi partnerami koncepcja współpracy startupów i dużych przedsiębiorstw przynosi naprawdę zdumiewające efekty. To niesamowite, ale już w pierwszej rundzie akceleracji udało nam się osiągnąć cele dla całego programu a pierwsi uczestnicy już za chwilę wystartują ze swoimi produktami lub usługami. Jestem przekonany, że z nowymi spółkami będzie przynajmniej równie dobrze.

„GammaRebels powered by Poczta Polska” jest jednym z 10 akceleratorów wspartych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach konkursu Scale Up realizowanego w ramach rządowego programu Start in Poland.

----------

Poniżej przedstawiamy projekty 11 start-upów:

Liveact.me – platforma do realizacji interaktywnych transmisji live do social mediów lub bezpośrednio na strony www i aplikacje mobilne do wykorzystania w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej,

Drivecloud – rozwiązanie oparte o chmurę DriveCloud pozwalają na zmniejszenie kosztów transportu nawet o 20% poprzez optymalizację procesów logistycznych,

United Robots – robot poruszający się autonomicznie w środowisku produkcyjnym oraz w przestrzeniach publicznych, 

Jeden Ślad – elektryczny trójkołowy pojazd wyposażony w wymienne pakiety baterii i przystosowanego do transportu i dostaw przesyłek (paczek, listów i przekazów pieniężnych),

Bohr Technology – platforma umożliwiająca  rozwiązanie na komputerze kwantowym problemów optymalizacji kombinatorycznej w takich obszarach jak logistyka, dostawy, energetyka, połączenia lotnicze, czy procesy pracy,

Praca bez Barier - aktywizacja zawodowa i komunikacja niesłyszących w oparciu o system rekrutacji i podnoszenia kompetencji,

Anzonia – narzędzie przeznaczone na platformy mobilne będące pomostem między komunikatami marketingowymi, a usługami mobilnymi działające na systemach operacjnych iOS oraz Android,

Invipay – usługa dla firm eliminująca problem zatorów płatniczych,

Play Holding – innowacyjny, lekki i atrakcyjny cenowo elektryczny samochód dostawczy, oparty na konstrukcji kompozytowej,

Veritas – portal społecznościowo – biznesowy adresowany do osób o zbliżonych, tradycyjnych wartościach z elementami marketplace, pozwalający na wymianę kontaktów, usług i produktów,

Ulan – platforma wspierająca sprzedaż i promocję firm w Internecie wraz z integracją z portalami sprzedażowymi.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.