teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: elektroniczne awizo i polecony do skrzynki zamówisz online

Klienci Poczty Polskiej mogą już teraz zamówić przez internet elektroniczne awizo. To darmowa usługa, dzięki której otrzymamy  smsem albo mailem informację o możliwości odbioru poleconego na poczcie. Poczta udostępnia także na swojej stronie intrenetowej usługę on-line zamówienia poleconych bezpośrednio do skrzynki.

Aby otrzymywać elektroniczne awizo, wystarczy odwiedzić stronę internetową Poczty Polskiej i wypełnić prosty wniosek dostępny pod adresem: https://eformularze.poczta-polska.pl/eawizo/.  Usługę tak jak do tej pory będzie można również zamówić w placówce pocztowej czy u listonosza.
 
Popularne elektroniczne awizo


Obecnie z  usługi korzysta już 300 tysięcy osób, które informację o możliwości odbioru przesyłki w placówce pocztowej otrzymują mailem lub sms-em. Tylko we wrześniu i październiku usługę zamówiło ponad 60 tysięcy osób. Takie rozwiązanie jest alternatywą dla tradycyjnego, papierowego awiza, z wyjątkiem  przesyłek poleconych świadczonych na zasadach specjalnych (np. postępowania administracyjne). Przy takich przesyłkach Poczta dostarczy swoim klientom awizo w wersji i papierowej, i elektronicznej.

Polecony do skrzynki


Od teraz przez internet można również złożyć żądanie otrzymywania korespondencji poleconej bez potwierdzenia odbioru bezpośrednio do swojej skrzynki na listy. Tylko w ostatnich dwóch miesiącach usługę w tradycyjnej formie w placówkach Poczty Polskiej zamówiło 38 tysięcy klientów.  "Polecony do skrzynki" pozwala zaoszczędzić czas i otrzymywać ważną korespondencję wprost do skrzynki pocztowej w domu. Dodatkowo klienci, którzy chcą skorzystać z możliwości wrzucania listów poleconych do skrzynek oddawczych, mogą również otrzymywać sms albo mail z informacją, że przesyłka polecona czeka w ich skrzynce oddawczej.

By otrzymywać polecony do skrzynki, również wystarczy wypełnić formularz on-line dostępny pod adresem https://eformularze.poczta-polska.pl/rdoskrzynki/, zapisując tam swój numer telefonu albo adres e-mail. Oczywiście nadal można złożyć go też w placówce pocztowej lub u listonosza.

Poczta Polska wprowadza i ulepsza dla klienta nowe produkty z zakresu e-Usług. Firma co roku dostarcza ponad 400 mln listów poleconych, stąd wciąż poszerza portfel usług dodatkowych przeznaczonym właśnie tym przesyłkom. Po wypełnieniu zgłoszenia na nowe usługi dodatkowe, Poczta Polska umożliwia również klientom założenie bezpłatnego konta na platformie Envelo.

Flagowe produkty platformy Envelo dzisiaj to pocztówka z komputera lub smartfona – neokartka, neoznaczek, czyli znaczek pocztowy do samodzielnego wydruku, i neolist, czyli list nadawany online i dostarczany adresatowi w wersji tradycyjnej. Platforma udostępnia ponadto usługi dla wystawców i odbiorców faktur – Neofakturę i Neorachunki. Przedsiębiorcom dedykowana jest Neofaktura, dzięki której wyślą online wszystkie faktury, zarówno elektroniczne, jak i tradycyjne. Dla ich adresatów zaś przeznaczone są Neorachunki, czyli bezpieczna skrzynka odbiorcza. Więcej informacji na www.envelo.pl.

Załączniki

 elektroniczne awizo poczta polska.jpg

elektroniczne awizo poczta polska.jpg

jpg 81,9 kB Pobierz
 poczta polska eformularze.jpg

poczta polska eformularze.jpg

jpg 115,2 kB Pobierz
 polecony do skrzynki poczta polska.jpg

polecony do skrzynki poczta polska.jpg

jpg 113,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.