PP 3 PP 3

Poczta Polska efektywna energetycznie. Trwa montaż farm fotowoltaicznych w sortowniach

Poczta Polska zakończyła montaż paneli fotowoltaicznych w sortowni Zabrzu. Kolejne instalacje PV montowane są już w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą, Lublinie i Pruszczu Gdańskim, a do końca roku powstaną również we Wrocławiu i Komornikach.

Na dwóch polach, zlokalizowanych przy Węźle Ekspedycyjno-Rozdzielczym w Zabrzu, zamontowano łącznie 1488 sztuk paneli monokrystalicznych o mocy jednostkowej 410kWp, co dało łączną moc 610,08 kWp. Zainstalowane panele stworzone są z monokryształu krzemu, dzięki czemu lepiej radzą sobie w warunkach rozproszonego światła oraz słabszego nasłonecznienia, charakteryzują się bardzo wysoką sprawnością sięgającą nawet 25 proc., niezawodną konstrukcją oraz trwałością i żywotnością.

Panele zostały zamontowane na gruncie. Zaletą tego rozwiązania jest łatwy dostęp do instalacji, co z kolei przekłada się na możliwość prowadzenia prac polegających na konserwacji i łatwym czyszczeniu.

Ze względu na zapotrzebowanie energii elektrycznej sortowni w godzinach porannych oraz popołudniowych, aby instalacja fotowoltaiczna była optymalnie wykorzystana, panele zostały zamontowane na gruncie pod kątem 15 stopni, a ich skierowanie jest na wschód i zachód. Rozwiązanie to pozwala na maksymalną autokonsumpcję energii wytworzonej przez PV.

Obiekt będzie konsumował ok. 21 proc. wytworzonej energii elektrycznej w stosunku rocznym. Przekłada się to na ok. 601,5 tys. kWh/rok energii zużytej na bieżąco oraz oszczędności w wysokości ponad 1,2 mln zł rocznie oraz redukcję emisji CO2 na poziomie ok. 432,5 ton rocznie.

Proekologiczne działania nie tylko w sortowniach

Montaż paneli fotowoltaicznych jest przykładem proekologicznych działań Spółki prowadzonych od wielu lat. Tylko w ubiegłym roku Poczta Polska uzupełniła flotę aut o pojazdy elektryczne, a pozostałe auta dostawcze spełniają najwyższe europejskie normy emisji spalin. Z myślą o ekologii i ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko planowane są także trasy przewozu przesyłek, a kierowcy szkoleni są w zakresie eko drivingu.

Systematycznie modernizowane są placówki pocztowe, a także obiekty przemysłowe. Każde z nowych rozwiązań tj. wymiana oświetlenia na lampy LED to ograniczenie zużycia energii elektrycznej oraz emisji CO2. Średnio jest to redukcja zużycia energii elektrycznej i emisji CO2 o ok. 70 proc.

Cyfryzacja i nowoczesne formy komunikacji, powszechnie wykorzystywane w Poczcie Polskiej, pozwalają na oszczędności rzędu milionów kartek rocznie. Z ekologicznych, cyfrowych rozwiązań mogą korzystać także klienci poprzez nadania bez konieczności drukowania etykiety nadawczej.

Ekologiczna jest także sieć nadań i odbiorów przesyłek. Tworzą ją nie tylko placówki pocztowe i automaty paczkowe, ale także kilkunastotysięczna sieć punktów partnerskich, w których – przy okazji załatwiania codziennych spraw – można skorzystać z usług realizowanych za pośrednictwem Poczty Polskiej.

 

Załączniki

PP 3

PP 3

JPG 227,1 kB Pobierz
PP 1

PP 1

JPG 246,5 kB Pobierz
PP 2

PP 2

JPG 243,2 kB Pobierz
PP 4

PP 4

JPG 232,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.