teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: e-Gazele za profesjonalny podbój rynków

Ponad 70 firm z branży e-commerce z woj. łódzkiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego i wielkopolskiego otrzymało w Poznaniu statuetki e-Gazel Biznesu.

Statuetkę lidera w województwie wielkopolskim odebrała firma EMTS, prowadząca sklep notebooki.pl, ze sprzętem dostosowany do indywidualnych potrzeb klienta, często o wyjątkowych parametrach technicznych. Współczynnik wzrostu przychodów firmy wyniósł aż 810 procent, co daje zwycięstwo w województwie oraz w całym kraju.

W województwie łódzkim zwycięzcą została (ze wzrostem przychodów na poziomie 600 proc.) firma Novmatik, dystrybuująca sprzęt medyczny do użytku domowego, czyli urządzenia do diagnostyki i monitoringu chorób cywilizacyjnych oraz infekcji sezonowych. Firma tym samym zajęła trzecie miejsce w rankingu ogólnopolskim.

Lider województwa lubuskiego to firma BHPEX (wzrost przychodów o 184 proc.), oferująca produkty z zakresu BHP.

Zwycięzca rankingu w woj. zachodniopomorskim, firma Jestrab, oferuje sprzęt oświetleniowy. Lider zanotował 241 proc. wzrostu przychodów w analizowanych latach.

E-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w Internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. W ten sposób wyłonionych zostało w całej Polsce 333 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 30 firm w porównaniu do ubiegłego roku i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.

Podczas gali, w czasie panelu dyskusyjnego, eksperci rozmawiali o tym jak przyspieszyć rozwój biznesu i jakie są kluczowe oczekiwania klientów w dobie globalizacji i dynamicznie rosnącego rynku chińskiego. Stawiano na profesjonalną witrynę, ale i nowoczesne rozwiązania marketingu internetowego oraz na badania, aby najpierw poznać potrzeby nowych klientów, a później dopiero podbijać obce nam kulturowo kraje. Chętni do ekspansji powinni też skorzystać z zaufanych partnerów logistycznych.

- Nasza firma, jako przedsiębiorstwo z dużą tradycją, zapewnia dostęp do rynków na całym świecie. - mówiła Dorota Gagat, dyrektor zarządzająca sprzedażą w segmencie klienta biznesowego Poczty Polskiej. - Cieszymy się, że e-Gazele w znacznej części z naszych usług korzystają. Wychodząc naprzeciw oczekiwań klientów, rozszerzamy także krajową sieć punktów odbioru przesyłek. Oprócz ponad 4 tys. placówek pocztowych można je odebrać na tysiącu stacji sieci Orlen oraz w kioskach Ruchu. W rozwoju sieci korzystamy tylko ze sprawdzonych partnerów, a paczki są ubezpieczone, dzięki czemu zapewnione jest bezpieczeństwo przesyłki. - wyliczała Dorota Gagat.

To już trzecia edycja konkursu. Poznańska gala była czwartą z regionalnych odbywających się w całej Polsce. Ostatnia gala finałowa odbędzie się 30 listopada 2016 w Warszawie.

Ranking organizowany jest przez Bonnier Business Polska – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia - firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla branży e-commerce.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.