teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: e-Gazele dla e-commerce

Blisko 100 firm z branży e-commerce z woj. mazowieckiego, lubelskiego i podlaskiego otrzymało statuetki e-Gazel Biznesu na gali finałowej w Warszawie.

W województwo mazowieckim konkurencja była ogromna, nagrodzono aż 78 firm, ale statuetkę lidera odebrała firma Ochnik, oferująca galanterię i odzież skórzaną. Zwycięska firma z województwa lubelskiego – Artemodo zajmuje się sprzedażą, projektowaniem oraz produkcją oświetlenia. W województwie podlaskim zwyciężyła firma Kontri, sprzedająca bieliznę.

Podczas gali, w czasie panelu dyskusyjnego, eksperci rozmawiali o tym jak przyspieszyć rozwój biznesu i jakie są kluczowe oczekiwania klientów w dobie globalizacji i dynamicznie rosnącego rynku chińskiego. Podkreślano, że dzisiejszy biznes nie ma szans przetrwania bez chociaż częściowego przeniesienia go do internetu.

E-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. W ten sposób wyłonionych zostało w całej Polsce 333 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 30 firm w porównaniu do ubiegłego roku i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.

Cała lista rankingowa jest dłuższa od dwóch poprzednich, a zwyżki obrotów, które decydują o miejscach zajmowanych przez firmy, równie imponujące jak w latach poprzednich. Aż 48 e-Gazel w ciągu roku podwoiło obroty, a lider zestawienia zwiększył je ośmiokrotnie. To wszystko tylko potwierdza, że nie ma już praktycznie branży, która nie zwiększałaby zysków dzięki e-sprzedaży — tłumaczył Przemysław Barankiewicz, redaktor naczelny Bankier.pl.

Ranking organizowany jest przez Bonnier Business Polska – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia - firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla branży e-commerce.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.