teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: e-commerce już wkrótce będzie tradycyjnym biznesem

–  E-commerce nigdy nie wyprze tradycyjnego biznesu, bo wkrótce to e-commerce będzie tradycyjnym biznesem. Chcemy być blisko klientów oferując im cały łańcuch wartości Grupy Poczty Polskiej – powiedział Janusz Wojtas członek Zarządu Poczty Polskiej podczas debaty na temat handlu w internecie zorganizowanej pod patronatem agencji prasowej ISB News.

Debata jest pierwszą z cyklu spotkań poświęconych rynkowi handlu internetowego. W rozmowie o rynku poza Pocztą Polską wzięli udział czołowi przedstawiciele sektora e-commerce - Bonito.pl, IAI Shop, Frisco.pl oraz eksperci firmy Gemius. Bonito.pl to największa księgarnia internetowa, IAI SA – lider systemów do obsługi sklepów oraz hurtowni internetowych, Frisco.pl to czołowy supermarket online.

Według uczestników debaty, rynek e-commerce w Polsce jest obecnie w środkowej fazie rozwoju a tym co zapewni sukces jego uczestnikom jest przede wszystkim dbanie o wysoką jakość usług, zarówno po stronie samego sklepu jak i firmy logistycznej. Zdaniem Janusza Wojtasa, Poczta Polska rozwija w ramach tzw. ostatniej mili trzy kanały dostępu do swoich usług.

 Równolegle pracujemy nad trzema kanałami dostępu do naszych usług, tak żeby w pełni odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Pierwszy to serwis kurierski oferujący usługi door to door dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do największej w kraju sieci placówek pocztowych. Docelowo mamy zamiar stworzyć sieć składającą się łącznie z 10 tys. punktów odbioru – podkreślił Janusz Wojtas. Poczta Polska chce także wdrożyć samoobsługowe urządzenia do odbioru paczek. Rozwiązania, które zaproponujemy na pewno będą różniły się od dotychczasowej oferty rynkowej. Przy wprowadzaniu projektu będziemy kierować się najlepszymi praktykami rynkowymi – zaznaczył Janusz Wojtas.

W 2013 r. przesyłki nadawane przez sklepy internetowe odpowiadały prawie za 25% rynku paczkowo-kurierskiego w Polsce, a z tej puli Poczta Polska obsłużyła ok. 31% przesyłek. Poczta Polska zamierza poprawić ten wynik dzięki nowej ofercie parasolowej. Pozwoli ona klientom e-commerce na dostęp do całej gamy usług Grupy Poczty, a więc do wysyłki paczki (Poczta Polska), konta, kredytu (Bank Pocztowy), polisy (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz e-usług (Envelo). Korzyść z tego rozwiązania jest taka, że im więcej usług znajdzie się w jednym koszyku, tym mniejszy będzie koszt jednostkowy poszczególnych usług.

W 2013 roku aż o prawie 60% wzrósł wolumen usługi kurierskiej Pocztex w stosunku do 2012 roku. Było to możliwe dzięki wprowadzeniu m.in. takich usług, jak mobilny kontakt z klientem (powiadamianie za pomocą SMS-a i e-maila), odprawianie paczek przez Internet (Elektroniczny Nadawca) oraz internetowe śledzenie paczek.

 

Załączniki

 Doręczenie paczki.jpg

Doręczenie paczki.jpg

JPG 695,3 kB Pobierz
 Poczta Polska_strefa 24.JPG

Poczta Polska_strefa 24.JPG

JPG 640,9 kB Pobierz
 Poczta Polska_samochody.JPG

Poczta Polska_samochody.JPG

JPG 871,6 kB Pobierz
 Poczta Polska_placówka.kpg.jpg

Poczta Polska_placówka.kpg.jpg

jpg 955,7 kB Pobierz
 Poczta Polska_paczki.JPG

Poczta Polska_paczki.JPG

JPG 803,5 kB Pobierz
 Poczta Polska_flotaJPG.jpg

Poczta Polska_flotaJPG.jpg

jpg 977,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.