teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: dzięki usługom cyfrowym dajemy poczucie bezpieczeństwa w sieci

Cyberbezpieczeństwo i zagrożenia związane z infrastrukturą krytyczną w kluczowych obszarach gospodarki – to główne tematy debaty „Infrastruktura krytyczna - technologia i bezpieczeństwo” w czasie VII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach z udziałem Poczty Polskiej.

Infrastruktura krytyczna zapewnia bezpieczeństwo w czasie pokoju, ale jej niezawodność ma podstawowe znaczenie w warunkach kryzysowych. Dlatego warto inwestować w jej stabilności i dbać o sprawne funkcjonowanie. Od tego zależy bezpieczeństwo usług takich transport zbiorowy, dostawy wody, ochrona zdrowia, łączność, czy usługi pocztowe.

Dla Poczty Polskiej jako operatora wyznaczonego zapewnienie sprawnego systemu logistycznego ma kluczowe znaczenie. Przykładem był kryzys związany z powodzią w 1997 roku. Poczta Polska odegrała dużą rolę w udzielaniu pomocy dla poszkodowanych.
Zasoby Poczty Polskiej także w kontekście infrastruktury krytycznej umożliwiają nam pełnienie funkcji operatora wyznaczonego. O ten status ubiegamy się obecnie na następne 10 lat – mówił Mariusz Zarzycki, członek zarządu Poczty Polskiej, gość debaty w Katowicach.

Strategiczne dla bezpiecznego funkcjonowania państwa firmy łączą fizyczną obecność z obecnością w sieci. Poczta Polska to nie tylko około 7500 placówek pocztowych i liczba zatrudnionych ponad 25 tysięcy listonoszy. – Już dziś oferujemy cała gamę usług elektronicznych. Stworzyliśmy specjalną spółkę Poczta Polska Usługi Cyfrowe z marką Envelo, która pozwala klientom bezpiecznie się komunikować w świecie cyfrowym – powiedział Mariusz Zarzycki.

Coraz więcej firm, również Poczta Polska, musi uwzględniać w swym działaniu elementy cyberbezpieczeństwa. Wiąże się to z większą liczbą systemów informatycznych i automatyki przemysłowej. – Zagrożenia cały czas rosną, dlatego warto walczyć o zaufanie klientów dbając o ich poczucie bezpieczeństwa – podkreślał w trakcie debaty Mariusz Zarzycki z Poczty Polskiej.

W dynamicznie zmieniających się warunkach geopolitycznych istotne jest aby usługi, takie jak transport zbiorowy, dostawy wody, łączność, czy usługi pocztowe były utrzymywane w dobrej jakości. O rozbudowie infrastruktury krytycznej nie mogą decydować koszty czy zyski. Liczy się bezpieczeństwo obywateli i niezagrożone zaspokajanie ich podstawowych potrzeb.

Załączniki

 Poczta Polska_flotaJPG.jpg

Poczta Polska_flotaJPG.jpg

jpg 977,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.