Płatności bezgotówkowe BP (2) Płatności bezgotówkowe BP (2)

Poczta Polska: Dynamiczny wzrost wykorzystania płatności bezgotówkowych w placówkach i u kurierów

Poczta Polska zanotowała dynamiczny wzrost płatności bezgotówkowych w sieci placówek i u kurierów. W porównaniu do roku 2022, w I półroczu 2023 r. liczba wykonanych płatności z wykorzystaniem aplikacji BLIK wzrosła aż o 90 proc. O 15 proc. zwiększył się także obrót kartami. Klienci chętnie korzystają również z innych usług oferowanych za pośrednictwem terminali - o 66 proc. wzrosła wartość wypłat w ramach usługi cash-back.

Trend wzrostowy operacji bezgotówkowych jest stale obecny w sieci Poczty Polskiej. Coraz więcej konsumentów korzysta z nowoczesnych instrumentów płatniczych i transakcji bezgotówkowych. To szybkie, wygodne i bezpieczne rozwiązanie dla każdego, niezależnie od wieku. Jak wynika z najnowszego badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze, a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2022”, z użyciem płatności bezgotówkowych zrealizowano w Polsce 62 proc. wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w 2022 r.

W sieci Poczty Polskiej można zaobserwować stałą rosnącą popularność obrotu bezgotówkowego realizowanego przez Klientów, którzy coraz chętniej korzystają z płatności kartami czy BLIK. Płatności te są znacznym udogodnieniem w procesie zakupowym w ramach świadczonych przez Spółkę usług poprzez: oferowane wygodne transakcje zbliżeniowe oraz bezpieczeństwo (nie ma konieczności noszenia gotówki ze sobą).

Porównując I półrocze 2023 r. do analogicznego okresu roku ubiegłego, Poczta Polska zaobserwowała w sieci placówek pocztowych oraz u kurierów znaczący wzrost, bo aż o 90 proc. płatności dokonywanych poprzez wykorzystanie technologii BLIK. Również obrót kartami i ilość transakcji wzrosły o odpowiednio 15 proc. i 5 proc. Skutkuje to wzrostem średniej wartości transakcji dokonywanej kartą o 9 proc.

Rewolucja w zakresie sposobu płatności postępuje niezwykle szybko, a Poczta Polska jest jej uczestnikiem. Od dawna oferujemy klientom najnowocześniejsze rozwiązania w swoich placówkach, a bezdotykowe formy płatności doskonale sprawdzają się ze względu na prostotę i bezpieczeństwo transakcji. Nasi klienci coraz chętniej korzystają z udostępnianych przez nas nowoczesnych form płatności, które będziemy rozwijać – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.  

Poczta Polska rozwija udostępnianie płatności bezgotówkowych swoim Klientom. Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty mogą również skorzystać z szerokiego wachlarza usług m.in.: płatności w walucie karty DCC, wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonów komórkowych, cash-back czy zakupu kodów Paysafecard.

Na początku roku Poczta Polska udostępniła swoim klientom dwukrotnie wyższy limit wypłat gotówkowych w ramach usługi cash-back. W tym sektorze Spółka również odnotowała wzrost o 66%.

W ramach rozwiązań udostępnionych na stronie internetowej Poczty Polskiej istnieje natomiast możliwość płatności bezgotówkowej za usługi świadczone drogą elektroniczną: filatelistyka, abonament RTV, ekspres pieniężny, pocztowy przekaz elektroniczny, e-sklep z opakowaniami, portal Direct Mail, prenumeraty, serwis Nadaj przesyłkę, płatności online za mandaty karne, kody doładowania przedpłaconego licznika energii oraz Q-Doręczenia.

Załączniki

Płatności bezgotówkowe

Płatności bezgotówkowe

jpg 71,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.