Poczta Polska dostarcza przesyłki konsultantkom firmy AVON

Poczta Polska nawiązała współpracę z liderem branży kosmetycznej, firmą Avon. Umowa została zawarta na świadczenie usług dostarczania przesyłek do konsultantek firmy. W ciągu pierwszych 2 tygodni współpracy, Poczta obsłużyła około kilkunastu tysięcy przesyłek Avon. Szacuje się, że wielkość kontraktu zwiększy przychody Spółki z tytułu usług paczkowych w segmencie klienta biznesowego o około 5 procent rok do roku.

Avon to jedna z największych firm działających w branży kosmetycznej – notowana na nowojorskiej giełdzie. Działa w ponad 100 krajach i współpracuje z ponad 6 milionami konsultantek na całym świecie.

Oferta dostosowana do potrzeb klienta biznesowego

Poczta Polska wdrożyła usługę w pełni dostosowaną do złożonych potrzeb klienta  biznesowego. Usługa obejmuje proces nadawania, współpracy informatycznej, wsparcia obsługi konsultantów, monitorowania jakości i terminowości dystrybucji. By spełnić wymagania firmy Avon, Poczta zmodernizowała wiele elementów swojego łańcucha logistycznego oraz wprowadziła nowe  rozwiązania technologiczne, organizacyjne i informatyczne.

KEP czyli Kurier Ekspres Przesyłka w Poczcie Polskiej  
Rynek usług paczkowych i kuriersko-ekspresowych w Polsce wart jest nawet 4 mld zł. Obecnie 65 procent przychodów Poczty w tym segmencie rynku pochodzi od klientów indywidualnych. Ważnym krokiem jest rozwój współpracy z klientami biznesowymi. Poczta zamierza stać się istotnym graczem na rynku e-commerce oraz obsługi łańcucha dostaw. Oferuje, zatem usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe spełniające wymagania dużych, średnich i małych klientów biznesowych.

- Nasza  współpraca z Avon pokazuje, że Poczta Polska jest przygotowana do świadczenia usług na rynku Kurier Ekspres Paczka spełniających złożone wymagania jakościowe, operacyjne i informatyczne dużych, średnich i małych klientów biznesowych – mówi Łukasz Gołębiowski, Dyrektor Pionu ds. Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Poczty Polskiej.

Jak współpracę ocenia AVON?


Sebastian Krzymowski, Menedżer Transportu Avon Operations Poland:


„Avon działa na polskim rynku od 20 lat, a globalnie w ubiegłym roku obchodziliśmy 125-lecie firmy. Przez wszystkie te lata, zarówno w Polsce jak i globalnie, szczególną troskę kierujemy na nasze Konsultantki, które są ambasadorami marki Avon.


Jednym z wielu obszarów, na który zwracamy szczególną uwagę, jest udostępnianie naszym Konsultantkom jak najlepszych i najszybszych rozwiązań w zakresie dostaw zamówień. Wszystko po to, aby nasze produkty mogły jak najszybciej i w jak najlepszym stanie dotrzeć do finalnego klienta. Dlatego też, bacznie obserwujemy rynek dystrybucyjny pod kątem dostępnych rozwiązań tak, aby udostępnić naszym Konsultantkom jak najlepszy wachlarz możliwości, jeśli chodzi o możliwość otrzymania zamówienia.
I właśnie dlatego, wybierając spośród wielu dostawców, nawiązaliśmy współpracę z Pocztą Polską. Wszystko po to, aby dać naszym konsultantkom możliwość odbioru zamówienia w placówkach pocztowych już na 2-3 dzień po złożeniu zamówienia. Sieć, jaką dysponuje Poczta Polska nie ma w Polsce konkurencji. Umożliwia ona dostarczenie naszych produktów tym kanałem dostaw do nawet najmniejszych miejscowości.


Poczta świadczy dla nas także usługę dostaw kurierskich. I tu kluczem jest szybkość dostawy oraz fakt, że listonosz jest osobą, która „zna wszystkich w swojej okolicy”, dzięki czemu jest w stanie sprawnie dostarczyć nasze zamówienie.
W obydwu przypadkach - odbiorów własnych jak i dostaw kurierskich, niezmiernie ważne dla nas i naszych Konsultantek jest wsparcie technologiczne, czyli możliwość śledzenia statusu zamówień, wysyłanie informacji sms/e-mail o mającej nastąpić dostawie. A właśnie takie możliwości daje nam współpraca z Pocztą Polską.


Wspólnie z Pocztą Polską zbudowaliśmy indywidualne rozwiązania dla Avon, które spełniają oczekiwania naszych Konsultantek. Wierzymy, że dalsze zmiany planowane przez Pocztę Polską w zakresie dostaw sprawią, że świadczone usługi staną się jeszcze bardziej atrakcyjne.
Nad uruchomieniem współpracy z Pocztą Polską pracujemy od kilku miesięcy.  Jesteśmy na wczesnym etapie formalnego udostępnienia serwisów Poczty Polskiej. Zarówno na etapie przygotowań, jak i od momentu świadczenia usługi, obydwie strony (Avon i Poczta Polska) dokładały wszelkich starań, aby Konsultantki Avon były zadowolone ze współpracy. Bardzo cieszy nas otwartość Poczty Polskiej na ciągłe doskonalenie udostępnionych serwisów. Wypracowane rozwiązania logistyczne powstały w oparciu o najlepsze doświadczenia obydwu firm, dzięki czemu procesy szybciej się ustabilizowały i bardzo sprawnie osiągnęliśmy docelowy status.


Wybierając dostawcę usług kierowaliśmy się, przede wszystkim, możliwościami, jakie niesie serwis poszczególnych dostawców z perspektywy dostarczenia naszym Konsultantkom jak najlepszych rozwiązań. Patrząc na dotychczasowe efekty współpracy, Konsultantki Avon bardzo dobrze odbierają usługi Poczty Polskiej w zakresie odbiorów własnych jak i dostaw kurierskich. Pierwszy okres po wdrożeniu potwierdza słuszność naszego wyboru.


Nasza współpraca jest jeszcze „młodym” dzieckiem. Avon i Poczta pełnią funkcję rodziców czuwających nad jego właściwym rozwojem. Na pewno chcemy, aby dalsza współpraca dalej była kontynuowana w partnerskiej atmosferze, z koncentracją na ciągłym doskonaleniu usług świadczonych przez Pocztę Polską.

Wiemy, że Poczta Polska intensywnie pracuje nad wprowadzaniem nowych rozwiązań dla kurierów/listonoszy, jak i dla odbiorców przesyłek. Chcemy aktywnie uczestniczyć w zmianach, które jeszcze bardziej podniosą satysfakcję naszych Konsultantek. Kluczowy będzie dalszy rozwój sieci obsługującej odbiory własne. Zależy nam także na uwidacznianiu naszych relacji poprzez plakaty promujące współpracę obydwu firm, a także w zakresie łatwej identyfikacji placówek poczty, jako punktów, w których Konsultantka może odebrać swoje zamówienie. Wspólnie chcemy budować długotrwałe relacje biznesowe.”

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.