Poczta Polska doręczyła testy egzaminacyjne do szkół
Już po raz 20. kurierzy Poczty Polskiej w ramach usługi Pocztex dostarczyli do szkół w całym kraju ponad 60 tysięcy przesyłek z arkuszami egzaminacyjnymi. Po obsłużeniu przesyłek na matury, 27 maja zakończono doręczanie do szkół podstawowych testów dla ósmoklasistów.
Poczta Polska w ramach Akcji Specjalnych dostarcza przesyłki dla maturzystów i ósmoklasistów. Firma doręczyła prawie 22 tys. paczek zawierających arkusze egzaminacyjne na wszystkie przedmioty maturalne dla uczniów przystępujących do egzaminu dojrzałości i ponad 38 tys. przesyłek na egzaminy dla ósmoklasistów.
Za obsługę doręczenia testów egzaminacyjnych odpowiedzialnych było ok. 3500 kurierów i listonoszy, którzy w maju dostarczyli przesyłki do blisko 6 tys. szkół średnich oraz 12 tys. podstawowych.
– Przez wiele lat realizacji „Akcji Specjalnych” nasza firma wyspecjalizowała się w dostawie przesyłek, których zawartość jest bardzo wrażliwa i posiada największą klauzulę tajności. Tegoroczna obsługa matur i testów ósmoklasistów, jak co roku dzięki współpracy wielu zaangażowanych jednostek oraz wyznaczonych koordynatorów przebiegła bez problemów i jakichkolwiek nieprawidłowości. Tym samym pocztowcy po raz kolejny zdali swój egzamin – powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Proces doręczania przesyłek Pocztex z zwartością arkuszy egzaminacyjnych jest realizowany według indywidualnej procedury zapewniającej przyjęcie, opracowanie zaplombowanych kontenerów i szczegółowe ich monitorowanie na każdym etapie świadczenia przez Pocztę usługi. Doręczenia odbywają się w dniach egzaminów, w niestandardowych dla Poczty godzinach – 5:00-7:30 – przez wyselekcjonowanych i przeszkolonych kurierów oraz listonoszy.
17 maja w ramach Akcji Specjalnych kurierzy Poczty doręczali również przesyłki z testami egzaminacyjnymi: radcowskim i adwokackim do 71 komisji egzaminacyjnych wskazanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Ogółem dostarczono blisko 300 przesyłek do przewodniczących komisji, zgodnie z oczekiwaniem klienta.