Mobilny listonosz_ Poczta Polska   (7).jpg Mobilny listonosz_ Poczta Polska   (7).jpg

Poczta Polska doręczyła już ponad 20 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru

Poczta Polska doręczyła już 20 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO). Rekordowym miesiącem był kwiecień br. z ponad 3 mln doręczonych EPO. Osiąganie tak dobrych wyników umożliwiło wyposażenie listonoszy w ponad 22 tys. tabletów oraz wdrożenie innowacyjnej aplikacji Mobilny Listonosz. Biorąc pod uwagę zakres i obszar wdrożenia oraz ilość pozyskanych urządzeń, jest to największy tego typu projekt w Europie.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru zastąpiło Zwrotne Potwierdzenia Odbioru w formie papierowej dla korespondencji wymiaru sprawiedliwości. Równolegle z realizacją kontraktu sądowego wdrażana jest obsługa przesyłek nadawanych przez komorników. W procesie doręczania przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru wykorzystywanych jest ponad 22 tys. tabletów wyposażonych w aktywny rysik, umożliwiający rejestrowanie indywidualnych cech składanych podpisów. Do placówek pocztowych trafiło również ponad 10 tys. urządzeń typu signature pad przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych w ponad 7 tys. lokalizacji.

Aplikacja Mobilny Listonosz

Poczta Polska świadczy usługę elektronicznego potwierdzania odbioru z wykorzystaniem tabletów przy użyciu dedykowanej aplikacji Mobilny Listonosz od 1 marca 2016 roku. W ramach tego projektu listonosze w całym kraju otrzymali urządzenia mobilne podłączone do internetu, dzięki którym informacja o statusie przesyłki i jej doręczeniu przekazywana jest w czasie rzeczywistym do nadawcy.

Obsługa korespondencji wymiaru sprawiedliwości przez Pocztę Polską to gwarancja solidności usługi i bezpieczeństwa powierzonych listów. Technologia zastosowana w projekcie Mobilny Listonosz może być z powodzeniem wykorzystywana przy świadczeniu przez Pocztę innych usług biznesowych oraz z zakresu e-administracji – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej SA.

Poczta planuje rozbudowywanie aplikacji Mobilny Listonosz o kolejne funkcje. Obecnie oprócz przesyłek z EPO na urządzeniach mobilnych można rejestrować kary SIM. Wkrótce na tabletach pojawi się aplikacja do sprzedaży ubezpieczeń a rozważana jest ponadto możliwość zakładania Profili Zaufanych we współpracy z firmą Envelo bezpośrednio u listonosza, bez  przychodzenia  do placówki pocztowej.

Przygotowane i wdrożone przez Pocztę rozwiązanie zmieniło rynek przesyłek w Polsce, zarówno w perspektywie Klienta jak i dostawców usług pocztowych. Rozwiązanie znacząco unowocześniło i usprawniło pracę wszystkich osób zaangażowanych w proces doręczania korespondencji i przesyłek, a także podniosło konkurencyjność Poczty w wymiarze biznesowym i stanowi podstawę do dalszego rozwoju oferty produktowej Poczty Polskiej.

Urządzenia do realizacji usługi dostarczyła firma T-Mobile Polska, dla której było to jedno z największych zamówień w historii.

Dla T-Mobile realizacja kontraktu dla Poczty Polskiej była jedną z większych klienckich operacji logistycznych w ostatnich latach. Jako jedyna firma podjęliśmy się tego zobowiązania, a teraz cieszymy się widząc jak urządzenia i rozwiązania, które dostarczyliśmy ułatwiają życie i pracę w cyfrowym świecie – powiedział Artur Ostrowski, członek zarządu ds. rynku biznesowego T-Mobile Polska S.A.

Poczta Polska filarem budowy e-państwa

Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli głównego operatora cyfrowego. Spółka dysponuje odpowiednimi, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz siecią placówek mogących wspierać administrację w procesie cyfryzacji usług publicznych.

Obecnie największymi korzyściami płynącymi ze współpracy administracji publicznej z Pocztą Polską jest szybsze załatwianie spraw urzędowych przez obywateli i sprawniejszy obieg dokumentów w instytucjach państwowych. Poczta jest ponadto gotowa do wsparcia administracji w kluczowych obszarach m.in. szybkiej i bezpiecznej procedury identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników korzystających z systemów publicznych oraz pomocy w ograniczaniu skutków wykluczenia cyfrowego w małych miejscowościach i na terenach wiejskich.

Załączniki

Listonosz_ Poczta Polska

Listonosz_ Poczta Polska

jpg 675,4 kB Pobierz
EPO_Poczta Polska (3).jpg

EPO_Poczta Polska (3).jpg

jpg 760,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.