Listonosz_1.jpg Listonosz_1.jpg

Poczta Polska docenia pracowników wypełniających obowiązki służbowe podczas epidemii

Dodatkowe wsparcie finansowe w wysokości 700 złotych brutto otrzymają pracownicy pocztowej eksploatacji, którzy byli obecni w pracy od ogłoszenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego. Poczta Polska przeznaczyła już ponad 50 mln zł na środki ochrony dla pracowników.

Pocztowcy z grupy pracowników eksploatacji (m.in. listonosze, kierowcy, pracownicy placówek pocztowych, sortowni oraz pracownicy ochrony), którzy od 12 marca br. nie mieli więcej niż dwóch dni absencji, otrzymają dodatkowo 300 zł brutto. Osoby, które spełnią ten warunek dostaną dodatkowo 400 zł brutto za kwiecień br. Pieniądze zostaną wypłacone odpowiednio do 10 kwietnia i do 10 maja br. 

- W czasie, kiedy władze państwowe apelują o pozostanie w domach są grupy zawodowe, które pełnią szczególną służbę dla społeczeństwa. Mimo trudnej sytuacji finansowej Spółki, praca pocztowców, którzy z zaangażowaniem wypełniają swoje obowiązki służbowe w czasie zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii musi być specjalnie doceniona – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Od początku marca Poczta Polska dokłada wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom. W pierwszej kolejności płyny do dezynfekcji otrzymali listonosze oraz pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami. Poprzez kontakty na rynku polskim, w Chinach czy w Brazylii Poczta Polska pozyskała ponad sto tysięcy podręcznych buteleczek z płynem dezynfekcyjnym i kilkanaście tysięcy litrów tego płynu w baniakach o wyższej pojemności. Pracownicy otrzymali już łącznie  ponad milion par rękawiczek i ponad 120 tys. maseczek. Oprócz tego pracownicy otrzymali w marcu po 50 zł na indywidualne zakupy potrzebnych im środków.

Dotychczas na zakup środków ochrony osobistej – płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni, rękawiczek oraz maseczek jednorazowych i wielokrotnego użytku pracodawca wydał blisko 50 mln zł. Kolejne zamówienia są w realizacji, a środki są dystrybuowane do placówek na bieżąco. Dodatkowo Poczta zabezpieczyła placówki pocztowe, w których nie było szyb. Na ponad 1100 pocztach zamontowano już  przesłony szklane lub z pleksi.

Poczta tak jak dotychczas będzie dostosowywać się do wszelkich wymogów nakładanych m.in. przez Ministerstwo Zdrowia czy Główny Inspektorat Sanitarny.

Załączniki

Listonosz_1.jpg

Listonosz_1.jpg

jpg 200,4 kB Pobierz
Listonosz_2.jpg

Listonosz_2.jpg

jpg 170,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.