UP Zakrzew 1 UP Zakrzew 1

Poczta Polska: co trzeci punkt odbioru przesyłek jest dostępny dla mieszkańców małych miast i wsi

Poczta Polska oferuje największą w kraju sieć punktów odbioru przesyłek, w ramach której ponad 35% punktów zlokalizowanych w małych miastach i na obszarach wiejskich. Do końca 2022 roku Poczta udostępni kolejnych 5 tys. punktów. Klienci zamawiający towary w sklepach internetowych coraz częściej korzystają z tej formy odbioru. Ponad 20% paczek jest odbieranych w punktach, a w przyszłości znaczenie tej formy dostaw będzie istotnie rosło.

Poczta Polska systematycznie rozszerza sieć punktów odbioru przesyłek, zgodnie ze strategią przyjętą na lata 2021-2023, która zakłada m.in. ekspansję kolejnych obszarów kraju w zakresie doręczeń przesyłek i zwiększeniem swojego udziału w rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe, paczkowe). Mając na uwadze komfort i potrzeby klientów mieszkających poza aglomeracjami, którzy robią zakupy drogą online - Spółka jest zainteresowana systematycznym rozwojem sieci punktów obioru przesyłek, także w małych miejscowościach i na obszarach wiejskich.

– Konsumenci zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe, coraz częściej i więcej kupują online i oczekują możliwości wygodnego odbioru przesyłek blisko domu. Dotyczy to także klientów z mniejszych miejscowości. Odpowiadając na ich potrzeby, Poczta Polska nawiązuje współpracę z partnerami biznesowymi, intensywnie pracując nad rozbudową największej w Polsce sieci punktów odbioru przesyłek, do której trafia obecnie co piąta paczka z zakupami internetowymi – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W pierwszym półroczu tego roku ponad 20% przesyłek z zakupami internetowymi klientów Poczty było odbieranych w punktach odbioru. Pocztowcy przewidują, że w przyszłym roku udział przesyłek odbieranych w punktach i automatach paczkowych wzrośnie do 30%.

Obecnie klienci Poczty Polskiej mają do dyspozycji ponad 15 tys. punktów odbioru przesyłek, zarówno w ramach największej w kraju własnej sieci, jak i sieci partnerskich: Żabka, Orlen, RUCH, Biedronka, ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum. Do końca 2022 roku liczba ta wzrośnie do 20 tys.

35% całej sieci punktów odbioru zlokalizowanych jest w małych miastach o liczebności poniżej 20 tys. mieszkańców (ok. 17%) oraz na obszarach wiejskich (ok. 18%), z czego najwięcej obejmuje placówki pocztowe i sklepy grupy Eurocash (ABC, Lewiatan i Delikatesy Centrum).

Warto zaznaczyć, że do końca 2022 roku Poczta Polska udostępni także kolejne 2000 automatów paczkowych uzupełniających szeroką sieć punktów odbioru przesyłek. W tym zakresie Spółka poszukuje atrakcyjnych lokalizacji, które można zgłaszać poprzez formularz dostępny w niniejszym linku

Dla usprawnienia obsługi klientów odbierających i wysyłających paczki w ponad 700 placówkach pocztowych działają okienka typu fast truck z oznaczeniem "Paczk@ w punkt", w których klienci mogą sprawnie odebrać paczkę w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz wysyłać paczkę (dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi „Elektroniczny Nadawca”, bądź aplikacji „Nadaj przesyłkę”). Przy okienku Paczka@ w punkt możliwe jest także wygodne nadawanie przesyłek bez potrzeby wydrukowania we własnym zakresie nalepki adresowej, czy dokonanie zwrotu nietrafionego zakupu.

 

Załączniki

UP Zakrzew_1.jpg

UP Zakrzew_1.jpg

jpg 209,5 kB Pobierz
Poczta Polska _ Odbiór w Punkcie

Poczta Polska _ Odbiór w Punkcie

jpg 8,5 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.