Poczta Polska: Co miesiąc milion transakcji bezgotówkowych
Płacenie kartą czy telefonem to oszczędność czasu, wygoda i bezpieczeństwo. Klienci Poczty Polskiej mogą skorzystać z terminali płatniczych w ponad 4,6 tys. placówek i u 3,5 tys. kurierów. Urządzenia oferują jednak dużo więcej możliwości niż tylko przyjmowanie płatności kartą czy BLIKiem.
Klienci Poczty Polskiej zrealizowali już ponad 15 mln transakcji kartami płatniczymi od momentu uruchomienia płatności bezgotówkowych w placówkach pocztowych. Obecnie jest realizowanych około 1 mln transakcji miesięcznie. Transakcje kartą lub BLIKiem to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską, krótszy czas obsługi klienta oraz możliwość skorzystania z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS takich jak np.: cashback, kody paysafecard czy wypłata gotówki z bankowej karty płatniczej.
Cash-back to usługa, dzięki której posiadacze kart płatniczych mogą dokonać wypłaty gotówki w placówkach pocztowych podczas płatności kartą za usługi Poczty Polskiej. Transakcja cash-back może być zrealizowana za pomocą terminala płatniczego POS wyłącznie razem z płatnością tj. transakcja sprzedaży i wypłaty gotówki ma miejsce podczas jednej operacji. Z usługi tej mogą skorzystać wszyscy posiadacze kart debetowych VISA i MasterCard wydanych przez banki, które uruchomiły funkcjonalność cash-back. Maksymalna kwota wypłaty wynosi 300 zł dla kart Visa oraz 500 zł dla kart MasterCard. Możliwość wypłacenia pieniędzy bezpośrednio na poczcie stanowi prosty sposób zdobycia gotówki bez konieczności poszukiwania bankomatu.
Kody Paysafecard umożliwiają szybkie i wygodne, a przede wszystkim bezpiecznie płatności online - za zakupy internetowe np. gry, aplikacje czy inne usługi. Klientom nie jest potrzebne konto w banku ani karta kredytowa, by korzystać z płatności online przy użyciu kodów paysafecard. Wystarczy udać się do najbliższej placówki pocztowej i zakupić voucherów paysafecard, czyli unikatową kombinację znaków tzw. kodów elektronicznych, które klient otrzyma w formie wydruku z terminala POS. Klienci mogą wybrać jeden z wybranych kodów o wartościach: 20, 30, 50, 100 lub 300 zł. Po zakupie kodu klienci mogą realizować płatności online, podając ciąg 16 znaków dostępny na otrzymanym wydruku z terminala POS. Co ważne, jeśli zakupiony voucher jest większej wartości niż dana płatność online, środki na danym kodzie pozostają nadal do wykorzystania przy okazji kolejnych zakupów.
Wypłata gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS jest możliwa w kwocie do 5 000 zł (nie więcej jednak niż limit wypłaty gotówki ustalony dla konkretnej karty płatniczej). Poczta Polska nie pobiera żadnych opłat z tytułu wypłaty gotówki za pomocą kart płatniczych, jednak transakcja może wiązać się z pobraniem przez wydawcę karty prowizji przewidzianej przez dany bank. Usługa ta jest szczególnie istotna dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat.
Dzięki terminalom płatniczym dostępnym we własnych placówkach Poczty Polskiej, klienci zyskują możliwość skorzystania z doładowania telefonów komórkowych i dokonania płatności za usługi w walucie karty, która została wydana przez zagraniczny bank. A od niedawna także z płatności Apple Pay, które są nowością na polskim rynku. Usługa Apple Pay jest prosta w obsłudze i dostępna na urządzeniach Apple, z których klienci korzystają na co dzień. Umożliwia realizowanie płatności w sklepach, na poczcie, w aplikacjach i internecie w bezpieczny sposób. Z usługi tej mogą skorzystać wszyscy posiadacze kart VISA i MasterCard wydanych przez banki, które uruchomiły funkcjonalność Apple Pay.