UP Wałbrzych 1 ul, Juliusza Słowackiego 9 UP Wałbrzych 1 ul, Juliusza Słowackiego 9

Poczta Polska chce wyremontować w tym roku ponad 60 zabytkowych nieruchomości

Poczta Polska planuje przeznaczyć w tym roku ponad 40% tegorocznego budżetu remontowego na modernizacje zabytkowych placówek pocztowych. Spółka jest właścicielem 867 nieruchomości zabytkowych w całym kraju.

Przeprowadzanie remontów w zabytkowych obiektach jest nie tylko kosztowne, ale też wymaga większych nakładów pracy niż remonty zwykłych budynków. W przypadku zabytkowych nieruchomości odnawiana jest elewacja, odtwarzane pierwotne elementy i detale architektoniczne.

Na remonty zabytkowych obiektywów Poczta Polska przeznaczy ponad 40% tegorocznego budżetu zaplanowanego na wszystkie modernizacje. W ramach prac odnowionych zostanie ponad 60 placówek, w tym między innymi w Elblągu (Plac Słowiański 1/3), Olsztynie (ul. Pieniężnego 21), Bydgoszczy (ul. Jagiellońska 6) i Toruniu (Rynek Staromiejski 15).

W ciągu ostatnich czterech lat w ramach inwestycji przeprowadzanych w ponad 900 placówkach wydano ponad 54 mln zł, oprócz tego wyremontowano blisko 2 tys. placówek za łączną kwotę ponad 75 mln zł.

Poczta Polska, będąca operatorem wyznaczonym zobowiązana jest do utrzymania odpowiednio gęstej sieci placówek i świadczenia usług powszechnych co najmniej przez pięć dni w tygodniu. Cała sieć placówek Poczty Polskiej obejmuje ponad 7,5 tys. urzędów, filii oraz agencji pocztowych.

 

Załączniki

UP Wałbrzych 1 ul, Juliusza Słowackiego 9

UP Wałbrzych 1 ul, Juliusza Słowackiego 9

JPG 2,2 MB Pobierz
UP Wałbrzych 1 ul, Juliusza Słowackiego 9

UP Wałbrzych 1 ul, Juliusza Słowackiego 9

jpg 11,0 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.