Poczta Polska chce być liderem na rynku logistyki gotówki
Poczta Polska kładzie coraz większy nacisk na rozwój dodatkowych segmentów biznesowych. Odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku jest świadczenie usług związanych z logistyką gotówki.
Strategia Poczty Polskiej zakłada dążenie do osiągnięcia pozycji głównego gracza na rynku usług logistyki gotówki oraz uzyskanie pozycji wiodącego podmiotu dla sektora finansowego i sieci handlowych, wraz z zapewnieniem procesu rozliczeń. W tym celu Poczta Polska planuje rozbudować nowoczesny system wsparcia informatycznego, zwiększyć rozpoznawalność marki oraz rozszerzyć kanały dystrybucji usług. Planowany udział w rynku logistyki gotówki w 2023 roku to 20%.
– Poczta Polska to nie tylko paczki i listy. Dostosowujemy się w swojej działalności do panujących warunków i zwiększamy zakres oferowanych usług. Rynek logistyki gotówki to miejsce, w którym Spółka szuka dodatkowych przychodów. W swoich założeniach chcemy efektywnie poprawiać wyniki finansowe związane z tym segmentem biznesowym – podkreśla Przemysław Sypniewski, prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Pion Poczta Polska Ochrona (PPO) to wyspecjalizowana jednostka Poczty Polskiej, która obejmuje swym zasięgiem obszar całego kraju, odpowiadając m.in. za kompleksową obsługę obrotu gotówkowego, konwojowanie i ochronę wartości pieniężnych. Stabilna i doświadczona kadra ponad trzech tysięcy kwalifikowanych pracowników ochrony świadczy specjalistyczne usługi dając Klientom poczucie bezpieczeństwa powierzonej gotówki.
– Do dyspozycji Klientów PPO oddajemy ponad siedem i pół tysiąca placówek pocztowych w całym kraju, rozbudowaną sieć sekcji konwojowych i ponad pięćset pojazdów specjalistycznych, w tym bankowozów typu A i B oraz dedykowany serwis transakcyjny, dostępny przez siedem dni w tygodniu – mówi Jacek Jasiński, dyrektor zarządzający Pionem Poczta Polska Ochrona.
PPO w zakresie obsługi gotówki świadczy i oferuje usługi podmiotom zewnętrznym, zarówno biznesowym jak i instytucjonalnym, np. takim jak: instytucje państwowe, spółki skarbu państwa, instytucje samorządowe, duże sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.
Pion Poczta Polska Ochrona specjalizuje się również w ochronie osób i mienia, jak i zabezpieczeniu technicznym poprzez montaż, naprawę, konserwację i monitoring elektronicznych systemów zabezpieczeń ze wsparciem grup interwencyjnych. Realizuje również usługi z zakresu zadań dotyczących ochrony cywilnej komunikacji lotniczej, określonych w Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego, w szczególności kontroli dostępu i kontroli bezpieczeństwa portów lotniczych. Ponadto prowadzi własny ośrodek szkoleniowy, w którym doświadczeni instruktorzy szkolą przyszłych Operatorów Kontroli Bezpieczeństwa.
W ubiegłym roku firma IQS przeprowadziła badania dotyczące satysfakcji z usług logistyki gotówki świadczonych przez PPO. Wzięło w nim udział ponad 200 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Z danych wynika, że główne atuty PPO to: poczucie bezpieczeństwa powierzonej gotówki oraz terminowość świadczonej usługi. Aż 99,9% ankietowanych jest zadowolonych ze współpracy z Pionem Poczta Polska Ochrona.