Poczta Polska buduje sieć automatów do odbioru paczek
Nowe automaty Poczty Polskiej do odbioru przesyłek staną wkrótce w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka. To kolejny etap rozwoju usługi Odbiór w Punkcie w ramach rosnącego udziału Poczty Polskiej w rynku eCommerce oraz dopasowania oferty do preferencji klientów. Urządzenia do odbioru przesyłek dostarczy spółka SwipBox.
- Poczta Polska konsekwentnie rozwija sieć punktów odbioru przesyłek z zakupami online
- Do ponad 11 500 punktów dołączy w pierwszym etapie 200 automatów pocztowych
- Samoobsługowe automaty to znana już Polakom forma odbioru przesyłek
Pierwsze z dwustu planowanych automatów pojawią się w placówkach pocztowych jeszcze przed wakacjami. Pozostałe zostaną oddane do użytku do końca III kwartału br. Najpierw trafią do placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu.
– Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Rozwój sieci automatów pocztowych do odbioru paczek jest zgodny ze strategią Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one już prawie 1 miliard złotych rocznie.
Lokalizacje automatów pocztowych zostały dobrane z uwzględnieniem preferencji i stylu życia klientów sklepów internetowych oraz platform sprzedażowych. Sieć sklepów Biedronka idealnie wpisuje się w te założenia, jako jedno z najchętniej wybieranych miejsc zakupów spożywczych Polaków.
- Każdego dnia ok. 4 mln osób robi zakupy w sklepach sieci Biedronka. Ustawienie maszyn paczkowych w środku naszych placówek to kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mogą połączyć dzięki temu codzienne zakupy z odbiorem paczki – mówi Michał Szlęzak, zarządzający pionem nieruchomości w sieci Biedronka.
Dodatkowymi atutami oprócz lokalizacji będą komfort odbioru i bezpieczeństwo zawartości przesyłek, które zapewnia umiejscowienie automatów wewnątrz sklepów Biedronka. Będą one dostępne w godzinach ich otwarcia. Natomiast automaty umieszczone w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę.
– Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć w kraju, do której należy ponad 11,5 tys. punktów odbioru. Placówki pocztowe posiadają ugruntowaną pozycję wśród klientów, między innymi ze względu na ich dogodne lokalizacje, dlatego postanowiliśmy usprawnić odbiór przesyłek, stawiając w części placówek nasze automaty pocztowe – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Z badań wynika, że coraz większą popularnością cieszy się nie tylko możliwość odebrania przesyłki w wybranym punkcie, ale także w automatach odbioru. Kanał dostaw przesyłek kurierskich do sieci urządzeń samoobsługowych stanowi istotną szansę na poprawę pozycji konkurencyjnej Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych. Zapewni multikanałowość dostaw, umożliwi pozyskanie nowych klientów, dynamiczny wzrost wolumenów przesyłek paczkowych szczególnie w segmencie eCommerce, a w konsekwencji wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku paczkowo-kurierskim.
Nawiązanie współpracy Poczty Polskiej ze SwipBox Polska jest początkiem zmian na polskim rynku usług kurierskich i propozycją alternatywną do obecnie funkcjonujących rozwiązań.
– Tworzymy rozwiązania ze szczególną troską o oczekiwania klienta końcowego. Istotnym celem naszej działalności jest także zwiększenie konkurencyjności współpracujących z nami partnerów biznesowych. SwipBox dostarcza nie tylko automaty do odbioru przesyłek, ale jest także autorem oprogramowania, które pozwala na sprawne zarządzanie siecią tych urządzeń. Tym bardziej cieszymy się z możliwości współpracy z Pocztą Polską, która stawia na nowoczesne rozwiązania – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15-49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez internet.