pp_fot..jpg pp_fot..jpg

Poczta Polska: boa odnaleziony w kieleckiej sortowni czeka na właściciela

Pracownicy Poczty Polskiej w sortowni w Kielcach odkryli między przesyłkami kolumbijskiego boa tęczowego. To nie pierwszy przypadek wysyłania żywych zwierząt przesyłkami pocztowymi niezgodnie z regulaminem usług. Klienci Poczty mogą skorzystać jedynie z możliwości wysyłania ptaków i owadów.

Zdumieni pocztowcy z kieleckiej sortowni odkryli 9 czerwca nad ranem węża, który pełzał pomiędzy paczkami. Wezwane zostały policja i straż pożarna, które schwytały zwierzę. Wąż został przekazany do Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami - Oddział Kielce, które szuka teraz nowego lub starego właściciela gada. Nie ma pewności, kiedy wąż uciekł, z której przesyłki oraz jak długo mógł się ukrywać między paczkami przed znalezieniem.

Zgodnie z regulaminami usług pocztowych w paczkach i przesyłkach kurierskich można wysyłać jedynie żywe ptaki lub owady. Apelujemy o odpowiednie zapakowanie tych zwierząt i właściwe oznakowanie przesyłki. Niedozwolone jest wysyłanie innych zwierząt, jednak znalezienie węża lub innego egzotycznego i niebezpiecznego zwierzęcia, które wyszło z przesyłki zdarzało się już niejednokrotnie. Doręczaliśmy też kiedyś pawia, któremu z paczki wystawał ogon - mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. - Przesyłanie żywych zwierząt, innych niż dozwolone, może być niebezpieczne dla zwierzęcia, a jednocześnie stanowić zagrożenie dla pracowników Poczty – podkreśla Justyna Siwek.

Realizacja wysyłki przesyłek z zawartością żywych ptaków oraz owadów (w szczególności piskląt ptactwa domowego oraz pszczół) zgodnie z regulaminami usług Poczty Polskiej  następuje wyłącznie w paczce pocztowej lub usłudze kurierskiej Pocztex w serwisach: Ekspres 24, Kurier Miejski lub Kurier Bezpośredni z obligatoryjną opcją „ostrożnie”. Szczegółowe informacje o poszczególnych usługach znajdują się na stronie www.poczta-polska.pl oraz www.pocztex.pl.

Nadawca zobowiązany jest do zapewnienia opakowania dostosowanego do przesyłanej zawartości i spełniającego wymogi określone w przepisach o ochronie zwierząt, a także do oznaczenia przesyłki nalepką lub wyraźnym napisem, w kolorze czerwonym: „ŻYWE ZWIERZĘ” i „OSTROŻNIE” oraz napisami wskazującymi górę i dół przesyłki. 

Załączniki

pp_fot..jpg

pp_fot..jpg

jpg 12,4 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.