Listonosz_1.jpg Listonosz_1.jpg

Poczta Polska: bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu

Bezpieczeństwo pracowników jest jednym z priorytetów Poczty Polskiej S.A. Zaopatrywanie pracowników w środki ochrony osobistej to stałe działanie Spółki realizowane od początku epidemii w Polsce. Poczta w sposób odpowiedzialny i transparentny podejmuje wszystkie działania związane z przeciwdziałaniem rozprzestrzeniania się koronawirusa, w trosce o klientów i pracowników.

Wszyscy pracownicy Poczty Polskiej na bieżąco otrzymują jednorazowe rękawiczki, maseczki ochronne oraz środki antybakteryjne. Dodatkowo ci, którzy w ramach obsługi wyborów prezydenckich roznosili pakiety do osób przebywających na kwarantannie, wyposażeni byli w maseczki FFP2, przyłbice, fartuchy oraz płyny do dezynfekcji. Od marca, czyli od pierwszego wykrycia w Polsce przypadku zachorowania na COVID-19, w Spółce działa specjalny zespół, w którym zasiadają przedstawiciele wszystkich kluczowych pionów Poczty Polskiej oraz przedstawiciele związków zawodowych. Jego zadaniem jest monitorowanie sytuacji i analizowanie każdego przypadku zakażenia koronawirusem.

- Działamy transparentnie, na bieżąco informujemy o sytuacji pracowników. Jeśli  zachodzi taka potrzeba, przekazujemy także informacje lokalnym społecznościom. Bezpieczeństwo pocztowców oraz klientów to dla nas priorytet. Nadal apelujemy do wszystkich, by zachowywać bezpieczny dystans i przestrzegać wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w naszych placówkach powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także powinni mieć zasłonięte nos i usta  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Do tej pory Poczta Polska zakupiła dla swoich pracowników blisko ponad 714 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml, 100 ml i 250 mln; ponad 60 tys. sztuk płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni w opakowaniach o większych pojemnościach. Dodatkowo pracownicy Spółki dostali blisko 10 mln par rękawiczek jednorazowych, 940 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania, 590 tys. sztuk maseczek jednorazowych oraz ponad 81 tys. sztuk przyłbic plastikowych.

- Oswoiliśmy się sytuacją pandemii, jednak nadal przykładamy dużą wagę do tego, aby pracownicy wyposażeni w środki ochrony i wiedzę, jak należy bezpiecznie obsługiwać klientów, stosowali się do zaleceń. Kampania informacyjna w tym zakresie jest w Spółce prowadzona cały czas, bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu – podkreśla Andrzej Bodziony. 

Oprócz zakupu środków ochrony osobistej Poczta Polska zainstalowała w swoich placówkach ponad 5,6 tys. przesłon, które są dodatkowym zabezpieczeniem. W sortowniach i wszędzie tam, gdzie pracuje dużo osób, wprowadzono codzienne mierzenie temperatury. W ramach działań prewencyjnych przeprowadzono także ponad 220 dezynfekcji we wszystkich sortowniach, kolejne dezynfekcje będą odbywały się na bieżąco.

Załączniki

Listonosz_1.jpg

Listonosz_1.jpg

jpg 200,4 kB Pobierz
Placówka_osłona 2.jpg

Placówka_osłona 2.jpg

jpg 1,1 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.