nowy Pocztex - 2 nowy Pocztex - 2

Poczta Polska będzie świadczyć usługi kurierskie dla PKP

Poczta Polska przez najbliższe 2 lata będzie świadczyć usługi kurierskie dla całej Grupy Zakupowej PKP. Operator Pocztowy, w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego, został wyłoniony do obsługi logistycznej przesyłek kurierskich krajowych, miejskich i zagranicznych. To kolejny kontrakt dzięki któremu Poczta Polska, działając zgodnie z obraną strategią, realizuje plan zwiększenia swojego udział w rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) na rzecz obsługi rosnącego wolumenu przesyłek.

Rozbudowana struktura spółek PKP to bardzo duże wyzwanie pod względem logistycznym, zarówno w kontekście zachowania standardów bezpieczeństwa, jak i terminowości świadczonych usług.

Poczta Polska powinna być strategicznym partnerem dla innych spółek skarbu państwa. Dzięki zmianom zachodzącym w Poczcie Polskiej, oferta Spółki jest coraz bardziej atrakcyjna. Znajduje to swój wyraz chociażby w umowie podpisanej z Grupą Zakupową PKP S.A. To dobra wiadomość, że spółki o tak strategicznym znaczeniu dla kraju będą ze sobą współpracować podkreślił Andrzej Śliwka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Obecnie w Grupie Zakupowej PKP znajdują się następujące spółki: Polskie Koleje Państwowe S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., PKP Cargo S.A. wraz ze spółkami zależnymi (PKP Cargotabor Sp. z o.o., PKP Cargo Connect Sp. z o.o., PKP Cargo Service Sp. z o.o., PKP Cargo Terminale Sp. z o.o., Cargotor Sp. z o.o.), PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., PKP Informatyka Sp. z o.o., CS Natura Tour Sp. z o.o. oraz PKP Intercity S.A.

– Zwycięstwo w przetargu jest potwierdzeniem skuteczności biznesowej Poczty Polskiej i pełnej gotowości do kompleksowej obsługi kurierskiej największych firm komercyjnych i Spółek Skarbu Państwa nawet tak rozbudowanych logistycznie, jak PKP. Cieszymy się na współpracę z Grupą Zakupową PKP, tym bardziej, że mieliśmy okazję realizować już szeroki wachlarz usług dla tego Partnera. Poczta Polska dostrzega potencjał wielu różnych sektorów rynkowych, w których pragnie skutecznie konkurować jako partner logistyczny. Jednym z nich są koleje. Zwiększanie rynkowego udziału w zakresie obsługi e-commerce to jeden z głównych celów strategicznych Spółki. Niebawem będziemy gotowi z prezentacją kolejnych, nowych rozwiązań, które pomogą nam systematycznie realizować  ten cel – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A.

Poczta Polska ze spółkami PKP współpracuje nieprzerwanie już od ponad 12 lat, nie tylko w zakresie usług kurierskich. Obecnie w ramach Grupy Zakupowej - jak i pojedynczych spółek - realizuje kontrakty na: usługi powszechne, wpłaty na rachunki bankowe, usługi wydruku i konfekcjonowania, usługi cyfrowe tj. faktury elektroniczne oraz ubezpieczeniowe.

 

Załączniki

Pocztex_Poczta Polska (1)

Pocztex_Poczta Polska (1)

JPG 1,2 MB Pobierz
kurier Poczta Polska

kurier Poczta Polska

jpg 1,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.