EPO Poczta polska   (2) EPO Poczta polska   (2)

Poczta Polska będzie realizować usługi dla MSWiA i KG Policji. Podpisano nową umowę o współpracy

Poczta Polska po raz kolejny zawarła umowę z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Komendą Główną Policji, obejmującą świadczenie usług listowych, paczkowych oraz kurierskich. Nowa umowa obowiązuje od początku października do końca września 2025 r., a jej całkowita wartość przekracza 166 mln zł.

Rozbudowana struktura organizacyjna klienta to ogromne wyzwanie zarówno pod względem logistycznym, jak i wdrożeniowym: począwszy od rewirów i rejonów dzielnicowych oraz posterunków, przez komisariaty, komendy miejskie, powiatowe i wojewódzkie, kończąc na komendzie głównej to ponad 1300 jednostek w całym kraju. Każda z jednostek klienta posiada swoją unikalną specyfikę i oczekiwania, które należy uwzględnić w realizowanej usłudze. Na rzecz obsługi jednostek MSWiA i KG Policji, w panelu „Elektroniczny Nadawca”, Poczta Polska utworzyła kilka tysięcy kont użytkowników, którzy korzystając z wielu funkcjonalności programu, będą przygotowywać i nadawać przesyłki.

– Dobrze układająca się współpraca pozwoliła na kontynuację korzystania z oferowanych przez Pocztę Polską udogodnień, takich jak Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru oraz program Elektroniczny Nadawca. Klient w ciągu 12 miesięcy nadał kilka milionów przesyłek, w tym również z usługą EPO – skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO) zastępuje Zwrotne Potwierdzenia Odbioru w formie papierowej.  Usługa jest realizowana zarówno dla klientów instytucjonalnych jak i komercyjnych. Świadczenie EPO stanowi alternatywę dla tradycyjnej formy pokwitowania faktu otrzymania listu poleconego. Poczta Polska świadczy usługę z wykorzystaniem tabletów przy użyciu dedykowanej aplikacji „Mobilny Listonosz”. W ramach tego projektu listonosze w całym kraju otrzymali ponad 40 tys. tabletów podłączonych do Internetu, dzięki którym EPO udostępniane jest nadawcy w czasie rzeczywistym. 

Korzystanie z Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru możliwe jest: 

  • poprzez integrację systemu teleinformatycznego nadawcy z systemem nadawczym Poczty Polskiej  (EN)

albo 

  • bez integracji systemowej poprzez pobieranie przez nadawcę informacji o EPO dla danej przesyłki za pośrednictwem EN. 

Zgodnie z obraną strategią i ze względu na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami cyfrowymi, Poczta Polska pracuje nad systematycznym poszerzaniem portfolio usług dostępnych drogą online które, w ramach możliwości ustawodawczych, kierować będzie do partnerów biznesowych i klientów indywidualnych.

Załączniki

EPO_Poczta Polska

EPO_Poczta Polska

jpg 1,4 MB Pobierz
Kurier_ Poczta Polska

Kurier_ Poczta Polska

jpg 2,1 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.