Poczta Polska będzie realizować usługi dla MSWiA i KG Policji. Podpisano nową umowę o współpracy
Poczta Polska po raz kolejny zawarła umowę z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Komendą Główną Policji, obejmującą świadczenie usług listowych, paczkowych oraz kurierskich. Nowa umowa obowiązuje od początku października do końca września 2025 r., a jej całkowita wartość przekracza 166 mln zł.
Rozbudowana struktura organizacyjna klienta to ogromne wyzwanie zarówno pod względem logistycznym, jak i wdrożeniowym: począwszy od rewirów i rejonów dzielnicowych oraz posterunków, przez komisariaty, komendy miejskie, powiatowe i wojewódzkie, kończąc na komendzie głównej to ponad 1300 jednostek w całym kraju. Każda z jednostek klienta posiada swoją unikalną specyfikę i oczekiwania, które należy uwzględnić w realizowanej usłudze. Na rzecz obsługi jednostek MSWiA i KG Policji, w panelu „Elektroniczny Nadawca”, Poczta Polska utworzyła kilka tysięcy kont użytkowników, którzy korzystając z wielu funkcjonalności programu, będą przygotowywać i nadawać przesyłki.
– Dobrze układająca się współpraca pozwoliła na kontynuację korzystania z oferowanych przez Pocztę Polską udogodnień, takich jak Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru oraz program Elektroniczny Nadawca. Klient w ciągu 12 miesięcy nadał kilka milionów przesyłek, w tym również z usługą EPO – skomentował Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru (EPO) zastępuje Zwrotne Potwierdzenia Odbioru w formie papierowej. Usługa jest realizowana zarówno dla klientów instytucjonalnych jak i komercyjnych. Świadczenie EPO stanowi alternatywę dla tradycyjnej formy pokwitowania faktu otrzymania listu poleconego. Poczta Polska świadczy usługę z wykorzystaniem tabletów przy użyciu dedykowanej aplikacji „Mobilny Listonosz”. W ramach tego projektu listonosze w całym kraju otrzymali ponad 40 tys. tabletów podłączonych do Internetu, dzięki którym EPO udostępniane jest nadawcy w czasie rzeczywistym.
Korzystanie z Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru możliwe jest:
- poprzez integrację systemu teleinformatycznego nadawcy z systemem nadawczym Poczty Polskiej (EN)
albo
- bez integracji systemowej poprzez pobieranie przez nadawcę informacji o EPO dla danej przesyłki za pośrednictwem EN.
Zgodnie z obraną strategią i ze względu na rosnące zainteresowanie rozwiązaniami cyfrowymi, Poczta Polska pracuje nad systematycznym poszerzaniem portfolio usług dostępnych drogą online które, w ramach możliwości ustawodawczych, kierować będzie do partnerów biznesowych i klientów indywidualnych.