Listonosz_1.jpg Listonosz_1.jpg

Poczta Polska apeluje do klientów: wspólnie dbajmy o nasze bezpieczeństwo

Klienci w placówkach pocztowych powinni mieć zasłonięte usta i nosy. Można to zrobić za pomocą maseczki jednorazowej, maseczki materiałowej, chusty, apaszki czy nawet szalika. Zasłanianie części twarzy to istotny element walki z koronawirusem, szczególnie w sytuacji, gdy osoby zakażone COVID-19 przechodzą chorobę bezobjawowo i nieświadomie mogą zarażać innych.

W najbliższym czasie planowany jest zakup 100 tys. maseczek z wkładkami filtrującymi, które będą przeznaczone dla listonoszy i kurierów. Do tej pory pocztowcy otrzymali około 775 tys. żeli do dezynfekcji rąk w podręcznych opakowaniach oraz blisko 60 tys. szt. płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni, prawie 11,5 mln par rękawiczek jednorazowego użytku, milion maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania, ponad 600 tys. maseczek jednorazowych oraz ponad 80 tys. przyłbic plastikowych. Dodatkowo w pocztowych placówkach zostały zainstalowane przesłony oddzielające obsługę od klientów.

Od pierwszych dni marca, Poczta Polska podjęła szereg działań minimalizujących ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa. Przyjęte rozwiązania dotyczą zarówno pracowników, jak również klientów korzystających z usług Spółki.

– Dbamy o bezpieczeństwo klientów i pracowników, dlatego niezmiennie apelujemy do wszystkich, by zachowywać bezpieczny dystans i przestrzegać wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w naszych placówkach powinni zachować bezpieczną odległość, a także mieć zasłonięte nos i usta. To bardzo ważne z uwagi na bezpieczeństwo zdrowotne nas wszystkich. Poczta Polska dba, by pracownicy byli wyposażeni w środki ochrony osobistej oraz wiedzę, jak należy bezpiecznie obsługiwać klientów  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Od kwietnia br. prowadzone są również prewencyjne dezynfekcje w sortowaniach Poczty Polskiej. Działania te co warto podkreślić, chociaż nie są obligatoryjne, Poczta realizuje cyklicznie. Dotychczas przeprowadzono w sumie aż 270 dezynfekcji w 15 centrach Poczty. Dezynfekcji poddawane są przede wszystkim szatnie, węzły sanitarne, pomieszczenia socjalne, techniczne i porządkowe, w których przebywają na co dzień duże grupy pracowników.

Aby zmniejszyć ryzyko zakażenia, wprowadzono zmiany w organizacji pracy w sortowniach i na zapleczach placówek pocztowych. Pracownicy zostali podzieleni na zespoły, które nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu. Dzięki takim rozwiązaniom, w przypadku zachorowania jednego pracownika można łatwo określić z kim miał kontakt i ile osób musi być objętych kwarantanną. Dodatkowo w sortowniach i wszędzie tam, gdzie przebywa duża liczba osób, codziennie mierzona jest temperatura ciała wszystkich pracowników.

Od połowy kwietnia w pocztowych placówkach można kupić maseczki wielokrotnego użytku oraz żele antybakteryjne. Są one dostępne w różnych pojemnościach, w wersjach przeznaczonych zarówno dla dzieci, jak też dla dorosłych.

Załączniki

Listonosz_1.jpg

Listonosz_1.jpg

jpg 200,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.