Poczta Polska: 6. miejsce w rankingu Światowego Związku Pocztowego

Poczta Polska awansowała na 6. miejsce rankingu prowadzonego przez Światowy Związek Pocztowy (UPU), pokazującego poziom rozwoju rynku pocztowego, co oznacza awans o 1. pozycję wobec ubiegłorocznego zestawienia. Poczta Polska jest też liderem regionu Europy Wschodniej i Wspólnoty Niepodległych Państw (CIS).

Indeks 2IPD mierzy kluczowe aspekty rozwoju rynku pocztowego. W tegorocznym zestawieniu Poczta Polska otrzymała 78,3 pkt. Ostatecznie Polskę wyprzedziły tylko poczty Szwajcarii, Holandii, Japonii, Niemiec i Francji. Poczta Polska jest liderem regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Wspólnoty Niepodległych Państw utrzymując pozycję z ubiegłego roku.

- Dzięki naszym wspólnym wysiłkom udało się doprowadzić do sytuacji, w której Polska rok do roku odnotowuje awans w rankingu Światowego Związku Pocztowego. Zbliżamy się tym samym do potentatów rynku pocztowego, takich jak Niemcy czy Francja. Sytuacja ta udowadnia, że kierunki, jakie zarząd Poczty Polskiej obrał w Strategii na lata 2018-2022 są słuszne, a potwierdzeniem tego jest najnowszy ranking UPU – komentuje Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Na tegoroczny wynik i kolejny awans w rankingu wpływ miała m.in. wyjątkowa możliwość wysłania przesyłek do 183 krajów na świecie, a także odnotowany w ostatnim roku wzrost ruchu przesyłek listowych. Dzięki porozumieniu z Pocztą Chińską Poczta Polska dostarcza też przesyłki e-commerce z Azji do 32 krajów europejskich za pomocą transportu drogą lądową.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.