BezpiecznyPrzejazd_kopertaFDC.jpg BezpiecznyPrzejazd_kopertaFDC.jpg

Poczta Polska: 5 milionów znaczków dla kampanii społecznej PKP PLK - Bezpieczny przejazd

Poczta Polska wprowadziła do obiegu nowy znaczek Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Operator pocztowy emisją 5 milionów znaczków wspiera przesłanie kampanii społecznej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na rzecz ograniczania wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych.  Kampania prowadzona jest już 15 lat.

Znaczek Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! można kupić we wszystkich placówkach pocztowych, tj. ponad 7,6 tys. lokalizacjach na terenie całego kraju. Oprócz znaczka Poczta Polska wydała, w limitowanej wersji, kopertę FDC, czyli kopertę wydawaną w pierwszym dniu obiegu znaczków. Widnieje na niej zdjęcie pociągu na przejeździe kolejowym oraz okolicznościowy datownik towarzyszący emisji filatelistycznej.

Zapewnienie bezpieczeństwa transportu kolejowego, w tym na przejazdach kolejowo-drogowych, to jedno z najważniejszych zadań Ministerstwa Infrastruktury. Nie da się tego zrealizować bez zwiększenia świadomości społecznej dotyczącej prawidłowych i bezpiecznych zachowań na przejazdach kolejowych. Służą temu kampanie informacyjne, również ta realizowana z Pocztą Polską, za co serdecznie dziękuję – mówi  Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury

Znaczek obiegowy Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, wydany jest w 5 milionach sztuk. Na jego powierzchni o wymiarach 31,25 x 25,5 mm umieszony jest grafika torów oraz biało-czerwony znak, informujący kierowców o zbliżaniu się do przejazdu kolejowo-drogowego. Autor znaczka, Jan Konarzewski umieścił na nim także nazwę kampanii.

Misją Poczty Polskiej jest nie tylko łączyć ludzi poprzez dostarczanie przesyłek, ale także edukować poprzez filatelistykę, szczególnie w kwestiach ważnych społecznie. W 15-lecie kampanii wydajemy znaczek w wielomilionowym nakładzie, co sprawi, że z tak ważnym przekazem dotrzemy do każdego zakamarka Polski – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej. – Od lat wspieramy cenne i ważne inicjatywy społeczne, dlatego z dumą wspieramy tak potrzebną akcję PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Rok temu wydaliśmy kartkę z nadrukowanym znakiem opłaty pocztowej propagującą tę inicjatywę  – dodaje Andrzej Bodziony.

Kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, to prowadzone od 15 lat cykliczne działania, mające ograniczać zdarzenia na przejazdach kolejowo-drogowych, przez zwiększanie świadomości uczestników ruchu drogowego. W ramach kampanii PLK prowadzą warsztaty dla instruktorów nauki jazdy oraz egzaminatorów WORD, akcje prewencyjne na przejazdach, prelekcje edukacyjne w szkołach i przedszkolach. Są działania w mediach oraz kolportaż materiałów informacyjnych.

- Bezpieczeństwo jest priorytetem dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko! to ciągłe akcje, które w różnej formie kierujemy do wszystkich grup wiekowych i zawodowych, by ograniczać liczbę zdarzeń na przejazdach. Nowy znaczek Poczty Polskiej poświęcony naszej kampanii zwielokrotni apel o bezpieczeństwo – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Ważną akcją było znakowanie wszystkich przejazdów kolejowo-drogowych żółtymi naklejkami z dodatkowymi informacjami, pozwalającymi na szybką reakcję, szczególnie wówczas, gdy na przejeździe zgaśnie samochód.

O znaczku:

autor projektu: Jan Konarzewski
wartość: 30 gr
nakład: 5 000 000 szt.
format znaczka: 31,25 x 25,5 mm
papier: fluorescencyjny
arkusz sprzedażny: 100 znaczków
data wprowadzenia do obiegu: 30 maja 2020 r.

Znaczek Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” oraz inne wydawnictwa filatelistyczne Poczty Polskiej można nabyć w placówkach pocztowych i sklepie internetowym.

 

Załączniki

BezpiecznyPrzejazd_znaczek.jpg

BezpiecznyPrzejazd_znaczek.jpg

jpg 122,6 kB Pobierz
BezpiecznyPrzejazd_kopertaFDC.jpg

BezpiecznyPrzejazd_kopertaFDC.jpg

jpg 1,4 MB Pobierz
BezpiecznyPrzejazd_datownik.jpg

BezpiecznyPrzejazd_datownik.jpg

jpg 75,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.