Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków z platformy envelo.pl
Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków z platformy Envelo.pl
Ponad 100 000 sprzedanych neoznaczków w pierwszym miesiącu działania Envelo.pl - platformy internetowej Poczty Polskiej. Envelo to marka Poczty Polskiej integrująca elektroniczne usługi pocztowe. Za wdrożenie e-usług odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Usługi cyfrowe Poczty Polskiej to odpowiedź na zmiany zachodzące m.in. na rynku papierowej korespondencji. Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet. Jednocześnie stają się coraz bardziej wymagający i szukają usług o wysokiej jakości.
Neoznaczek jest pierwszym z trzech produktów elektronicznych dostępnych na www.envelo.pl Z platformy można także wysłać list i kartkę pocztową, które w sposób tradycyjny dostarczy listonosz.
- W ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania platformy sprzedaliśmy ponad 100 000 neoznaczków. Nasi klienci założyli kilka tysięcy kont na platformie Envelo.pl, a prawie wszystkie są aktywne. Najbardziej popularne nominały neoznaczka to oczywiście 1,60 PLN dla listu ekonomicznego oraz 2,35 PLN dla priorytetowego - mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Neoznaczek to po prostu znaczek pocztowy dostępny w Internecie. Pozwala on na opłacenie krajowych przesyłek listowych nierejestrowanych. Neoznaczek można samodzielnie wydrukować oraz umieścić na kopercie jako dowód opłacenia nadania przesyłki.
Neoznaczek zabezpieczony jest kodem data matrix. Informacje zawarte w kodzie pozwalają na zweryfikowanie poprawności opłaty pocztowej, w tym np. daty ważności neoznaczka, nominału i tego, czy dany znaczek nie był już wcześniej wykorzystany. Dodatkowo weryfikacja poprawności opłaty pocztowej przebiega podczas skanowania oraz na etapie dostarczania przesyłki. Wygląd neoznaczka można zmieniać umieszczając na nim jedną z kilkudziesięciu dostępnych grafik. Spółka rozpoczęła już kolejne etapy rozwoju neoznaczka oraz platformy Envelo.
W pierwszym kwartale 2014 r. neoznaczki będzie można uatrakcyjnić dodając swoje własne zdjęcie lub logotyp. Pojawi się także możliwość opłacenia nimi przesyłek zagranicznych oraz listów rejestrowanych.
W przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe. Pod tym względem będzie to unikatowe rozwiązanie na rynku.