teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków z platformy envelo.pl

Poczta Polska: 100 tysięcy sprzedanych neoznaczków z platformy Envelo.pl

Ponad 100 000 sprzedanych neoznaczków w pierwszym miesiącu działania Envelo.pl - platformy internetowej Poczty Polskiej. Envelo to marka Poczty Polskiej integrująca elektroniczne usługi pocztowe. Za wdrożenie e-usług odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Usługi cyfrowe Poczty Polskiej to odpowiedź na zmiany zachodzące m.in. na rynku papierowej korespondencji. Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet. Jednocześnie stają się coraz bardziej wymagający i szukają usług o wysokiej jakości.

Neoznaczek jest pierwszym z trzech produktów elektronicznych dostępnych na www.envelo.pl Z platformy można także wysłać list i kartkę pocztową, które w sposób tradycyjny dostarczy listonosz.

- W ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania platformy sprzedaliśmy ponad 100 000 neoznaczków. Nasi klienci założyli kilka tysięcy kont na platformie Envelo.pl, a prawie wszystkie są aktywne. Najbardziej popularne nominały neoznaczka to oczywiście 1,60 PLN dla listu ekonomicznego oraz 2,35 PLN dla priorytetowego - mówi Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Neoznaczek to po prostu znaczek pocztowy dostępny w Internecie. Pozwala on na opłacenie krajowych przesyłek listowych nierejestrowanych. Neoznaczek można samodzielnie wydrukować oraz umieścić na kopercie jako dowód opłacenia nadania przesyłki.

Neoznaczek zabezpieczony jest kodem data matrix. Informacje zawarte w kodzie pozwalają na zweryfikowanie poprawności opłaty pocztowej, w tym np. daty ważności neoznaczka, nominału i tego, czy dany znaczek nie był już wcześniej wykorzystany. Dodatkowo weryfikacja poprawności opłaty pocztowej przebiega podczas skanowania oraz na etapie dostarczania przesyłki. Wygląd neoznaczka można zmieniać umieszczając na nim jedną z kilkudziesięciu dostępnych grafik. Spółka rozpoczęła już kolejne etapy rozwoju neoznaczka oraz platformy Envelo.

W pierwszym kwartale 2014 r. neoznaczki będzie można uatrakcyjnić dodając swoje własne zdjęcie lub logotyp. Pojawi się także możliwość opłacenia nimi przesyłek zagranicznych oraz listów rejestrowanych.

W przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe. Pod tym względem będzie to unikatowe rozwiązanie na rynku.

Załączniki

 neoznaczek.jpg

neoznaczek.jpg

jpg 170,7 kB Pobierz
 neoznaczek1.jpg

neoznaczek1.jpg

jpg 174,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.