Nowy sorter gabarytowy PP-1 Nowy sorter gabarytowy PP-1

Poczta Polska: 1,6 mln zł na dwa nowoczesne przenośniki gabarytowe w sortowniach w Komornikach i Zabrzu

Automatyzacja procesów logistycznych w Poczcie Polskiej trwa. Nowe, oddane do użytku przenośniki przesyłek gabarytowych w sortowniach w Komornikach i Zabrzu to inwestycje zrealizowane w pierwszym kwartale tego roku. Łączny koszt poniesiony przez Spółkę na zakup obu przenośników wyniósł 1,6 mln złotych. Automatyzacja procesów sortowania paczek jest jedną z inicjatyw strategicznych realizowanych przez Pocztę Polską. 

Automatyzacja Poczty Polskiej jest jednym z kluczowych działań, zaplanowanych i ujętych w strategii Spółki na lata 2021-2023. W celu optymalizacji procesów logistycznych i rozwoju usług na rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych) oraz dostosowania procesów do standardów rynkowych, Spółka planuje zainwestować w kolejne sortery paczkowe. Działanie to jest m.in. odpowiedzią na systematycznie rozwijający się sektor eCommerce, który w dobie pandemii znacznie powiększył swój udział w całym rynku zakupowym, realizowanym zarówno przez duże, jak i mniejsze podmioty. Ogłoszenie przetargu na gigantyczne maszyny sortujące tysiące paczek dziennie zaplanowane zostało na 2 kwartał br.

- Rozwój logistyki paczek jest niezbędny do realizacji strategicznych celów Poczty Polskiej w obszarze eCommerce. Planowane w tym roku są zarówno postępowania przetargowe na zakup dużych maszyn sortujących do trzech sortowni, ale także zakup innych urządzeń automatyzujących procesy sortowania różnego typu przesyłek. Pierwsze z tych urządzeń są już oddane do użytku w Komornikach i Zabrzu – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej. 

W styczniu tego roku uruchomiono nowy przenośnik przesyłek gabarytowych w sortowni w Komornikach (pod Poznaniem). To pierwsza z tegorocznych inwestycji Poczty Polskiej. Podajnik ułatwia obsługę przesyłek o niestandardowych rozmiarach, masie, bądź kształcie – które są trudne do opracowania na sorterze tradycyjnym. Nowa maszyna ma za zadanie odciążyć pracowników i zwiększyć efektywność procesu sortowania przesyłek dużych i niestandardowych. Drugi, bliźniaczy podajnik został zainstalowany w sortowni zabrzańskiej. Łączny koszt poniesiony przez Spółkę na zakup obu przenośników to 1,6 mln złotych. Zakupione przenośniki z jednej strony stanowią uzupełnienie parku maszynowego ww. sortowni. Z drugiej zaś strony efektywnie optymalizują pracę sortowni w Komornikach i Zabrzu, gdyż właśnie w nich opracowuje się najwięcej przesyłek gabarytowych. Jeszcze w tym roku planowane są kolejne tego typu inwestycje w innych pocztowych sortowniach. 

W drugim kwartale br. ogłoszony zostanie przetarg na trzy nowoczesne maszyny sortujące, które będą efektywniej obsługiwały paczki we wrocławskiej sortowni (już w 2022 roku), Lublinie i Lisim Ogonie pod Bydgoszczą (uruchomienie w roku 2023). Czwarta nowoczesna maszyna  zostanie zakupiona do nowej sortowni Warszawa 2.   

 

Załączniki

Nowy sorter gabarytowy PP-1

Nowy sorter gabarytowy PP-1

jpg 3,8 MB Pobierz
Nowy sorter gabarytowy PP-2

Nowy sorter gabarytowy PP-2

jpg 4,0 MB Pobierz
Nowy sorter gabarytowy PP-3

Nowy sorter gabarytowy PP-3

jpg 2,4 MB Pobierz
Nowy sorter gabarytowy PP- 4

Nowy sorter gabarytowy PP- 4

jpg 4,2 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.