teaser.jpg teaser.jpg

Plecaki, mapy, przewodniki – Poczta Polska wita pielgrzymów na ŚDM

Narodowy Operator Pocztowy jako strategiczny partner Światowych Dni Młodzieży jest nie tylko obecna podczas głównych obchodów, ale odpowiadał też za dystrybucję materiałów dla pielgrzymów i wolontariuszy. Jak Poczta Polska wywiązała się z tego zadania?

Poczta Polska dostarczyła:

1,5 mln materiałów homiletycznych (książek „Apostołowie Miłosierdzia”, modlitewników i przewodników pielgrzyma),

1 mln map,

pół miliona przewodników po Krakowie,

blisko pół miliona plecaków pielgrzyma,

blisko 10 tys. pakietów dla wolontariuszy,

300 tys. smyczy.

Oprócz tego operator przygotował do dystrybucji 18 000 pakietów zawierających talony żywnościowe i identyfikatory. We wszystkich diecezjach przez ostatni tydzień działały stoiska Poczty Polskiej, na których można było zakupić znaczki, pocztówki, stemple okolicznościowe oraz wydawnictwa związane z ŚDM.

Poczta wydała tryptyk filatelistyczny poświęcony temu wyjątkowemu wydarzeniu, w nakładzie ponad 3 milionów znaczków, oraz 50 000 specjalnych kartek pocztowych. Oprócz tego wydano tysiące kartek regionalnych poświęconych Światowym Dniom Młodzieży. Wydawnictwa Poczty Polskiej cieszyły się dużą popularnością podczas Dni Diecezjalnych. Pielgrzymi znajdą je również podczas obchodów centralnych w Krakowie. Poczta wydłużyła też czas działania placówek zlokalizowanych w strategicznych lokalizacjach.

Załączniki

Gdansk-SDM-2_lightbox.jpg

Gdansk-SDM-2_lightbox.jpg

jpg 445,9 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.