Placówki Poczty Polskiej notują wzrost sprzedaży asortymentu. Spółka podsumowała pierwszy kwartał 2021 roku
Poczta Polska zanotowała wysoki wzrost sprzedaży oferty dostępnej w swoich placówkach, zamykając pierwszy kwartał 2021 roku zwyżkami na poziomie nawet 300%. Spółka, analizując bieżące potrzeby konsumenckie, wprowadza modyfikacje dostępnego asortymentu. Rosnące zainteresowanie ofertą towarów dystrybuowanych poprzez sieć placówek, znajdujące bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych Poczty, to strategiczny krok w kierunku podnoszenia rentowności urzędów pocztowych.
Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów operatora pocztowego. Poczta Polska, dzięki największej w kraju sieci, obejmującej ponad 7,5 tys. placówek, dociera z powyższą ofertą do licznego grona odbiorców. Przy okazji wizyty w urzędzie, klienci mogą sięgnąć po propozycje dostępne w ramach szerokiego asortymentu artykułów, w tym: wydawnictwa książkowe i prasowych, artykuły filatelistyczne, materiały edukacyjne i papiernicze, upominki okolicznościowe, słodycze, zabawki, kosmetyki, ozdoby, kartki i karnety, etc.
W pierwszym kwartale 2021 klienci odwiedzający placówki pocztowe chętnie korzystali z oferty przygotowanej dla dzieci. Wśród najczęściej kupowanych pozycji znalazły się gry i zabawki, których sprzedaż zwiększyła się o prawie 70% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym i 20% w porównaniu z rokiem 2019.
Z kolei w zakresie sprzedaży wydawnictw dziecięcych i młodzieżowych, niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się: łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki, a także praktyczne kompendia wiedzy lingwistycznej i matematycznej. W tym segmencie, względem pierwszego kwartału 2020 roku, Poczta Polska zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 25%.
Tegoroczną dystrybucję kartek i karnetów wielkanocnych Poczta zwieńczyła imponującym wynikiem. W porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku, sprzedaż tego segmentu wzrosła prawie trzykrotnie.
Co ciekawe, zestawiając bieżącą dynamikę sprzedaży kartek świątecznych z rokiem 2019 (a więc okresem jeszcze przed pandemią), Spółka zanotowała dwukrotny wzrost wolumenów z tego asortymentu. Wskaźniki mogą sugerować, że wielu kontrahentów chętnie powraca do tradycyjnych sposobów składania życzeń świątecznych – poprzez wysyłkę kartki lub karnetu.
Poczta Polska, jako główny propagator filatelistyki w kraju, jest wydawcą kompleksowej oferty walorów i artykułów filatelistycznych – adresowanej zarówno do hobbystów, jak i odbiorców indywidualnych. W 2021 roku największym zainteresowaniem w zakresie wydawnictw filatelistycznych cieszyły się klasery kolekcjonerskie.
Spółka, poprzez stałą analizę potrzeb konsumenckich i modyfikację dostępnej oferty, które przekładają się na coraz lepsze wyniki sprzedaży, planuje poprawić rentowność swoich placówek – realizując tym samym założenia strategiczne obrane na lata 2021-2023.