Placówka PP Placówka PP

Placówki Poczty Polskiej notują wzrost sprzedaży asortymentu. Spółka podsumowała pierwszy kwartał 2021 roku

Poczta Polska zanotowała wysoki wzrost sprzedaży oferty dostępnej w swoich placówkach, zamykając pierwszy kwartał 2021 roku zwyżkami na poziomie nawet 300%. Spółka, analizując bieżące potrzeby konsumenckie, wprowadza modyfikacje dostępnego asortymentu. Rosnące zainteresowanie ofertą towarów dystrybuowanych poprzez sieć placówek, znajdujące bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych Poczty, to strategiczny krok w kierunku podnoszenia rentowności urzędów pocztowych. 

Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów operatora pocztowego. Poczta Polska, dzięki największej w kraju sieci, obejmującej ponad 7,5 tys. placówek, dociera z powyższą ofertą do licznego grona odbiorców. Przy okazji wizyty w urzędzie, klienci mogą sięgnąć po propozycje dostępne w ramach szerokiego asortymentu artykułów, w tym: wydawnictwa książkowe i prasowych, artykuły filatelistyczne, materiały edukacyjne i papiernicze, upominki okolicznościowe, słodycze, zabawki, kosmetyki, ozdoby, kartki i karnety, etc. 

W pierwszym kwartale 2021 klienci odwiedzający placówki pocztowe chętnie korzystali z oferty przygotowanej dla dzieci. Wśród najczęściej kupowanych pozycji znalazły się gry i zabawki, których sprzedaż zwiększyła się o prawie 70% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym i 20% w porównaniu z rokiem 2019.  

Z kolei w zakresie sprzedaży wydawnictw dziecięcych i młodzieżowych, niesłabnącym zainteresowaniem cieszyły się: łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki, a także praktyczne kompendia wiedzy lingwistycznej i matematycznej. W tym segmencie, względem pierwszego kwartału 2020 roku, Poczta Polska zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 25%. 

Tegoroczną dystrybucję kartek i karnetów wielkanocnych Poczta zwieńczyła imponującym wynikiem. W porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku, sprzedaż tego segmentu wzrosła prawie trzykrotnie. 

Co ciekawe, zestawiając bieżącą dynamikę sprzedaży kartek świątecznych z rokiem 2019 (a więc okresem jeszcze przed pandemią), Spółka zanotowała dwukrotny wzrost wolumenów z tego asortymentu. Wskaźniki mogą sugerować, że wielu kontrahentów chętnie powraca do tradycyjnych sposobów składania życzeń świątecznych – poprzez wysyłkę kartki lub karnetu. 

Poczta Polska, jako główny propagator filatelistyki w kraju, jest wydawcą kompleksowej oferty walorów i artykułów filatelistycznych – adresowanej zarówno do hobbystów, jak i odbiorców indywidualnych. W 2021 roku największym zainteresowaniem w zakresie wydawnictw filatelistycznych cieszyły się klasery kolekcjonerskie. 

Spółka, poprzez stałą analizę potrzeb konsumenckich i modyfikację dostępnej oferty, które przekładają się na coraz lepsze wyniki sprzedaży, planuje poprawić rentowność swoich placówek – realizując tym samym założenia strategiczne obrane na lata 2021-2023. 

Załączniki

Placówka PP

Placówka PP

jpg 142,5 kB Pobierz
Placówka PP

Placówka PP

jpg 112,6 kB Pobierz
PP filatelistyka

PP filatelistyka

jpg 176,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.