BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (70) BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (70)

Paczki z Pocztą Polską: sprawnie i terminowo

Poczta Polska utrzymuje pozycję godnego zaufania partnera logistycznego. Najnowsze dane z ostatnich dziewięciu miesięcy pokazują, że zarówno paczki pocztowe, jak i przesyłki kurierskie Pocztex docierają do klientów niemal bez opóźnień i zgodnie z rynkowymi standardami. To efekt konsekwentnie realizowanego Planu Transformacji Poczty Polskiej, który przekłada się na konkretne korzyści dla odbiorców i nadawców.

Paczki pocztowe dostarczane niemal w 100% na czas

W segmencie paczek ekonomicznych terminowość w lipcu osiągnęła imponujący poziom 99,9%, co oznacza, że praktycznie każda przesyłka trafia do odbiorcy zgodnie ze standardem D+5 (czyli do piątego dnia po jej nadaniu). Również bez zarzutu wypadają paczki priorytetowe – 99,8% dostarczanych jest w standardzie D+3 (do trzeciego dnia po nadaniu), przewyższając tym samym ustawowe wymagania o kilka punktów procentowych. Warto podkreślić, że 94% tych paczek jest u odbiorców już następnego dnia po nadaniu.

Bez względu na wybór wariantu dostawy klienci mogą liczyć na niezawodność i przewidywalność usług Poczty Polskiej.

Pocztex – szybki jak rynek wymaga

Pocztex, flagowa usługa kurierska Poczty Polskiej utrzymuje wysoką jakość. W ostatnich dziewięciu miesiącach terminowość doręczeń w standardzie D+1 (czyli dostarczenie następnego dnia po nadaniu) wyniosła od ponad 95% do ponad 98%. Wynik ten jest osiągany przy wolumenach sięgających znacznie ponad milion przesyłek tygodniowo. To oznacza, że np. indywidualny klient sklepu internetowego ma niemal 100-procentową pewność, iż jego zamówienie dotrze następnego dnia po nadaniu – zgodnie z rynkowymi standardami.

- Utrzymanie wysokiej terminowości Pocztexu to nasz strategiczny priorytet. W logistyce liczy się nie tylko cena, ale przede wszystkim przewidywalność i jakość, nad którymi pracujemy każdego dnia – podkreśla Sławomir Żurawski, wiceprezes ds. operacji i logistyki Poczty Polskiej.

Dzięki opcji Pocztex PUNKT i Pocztex AUTOMAT (czyli punktom odbioru i automatom paczkowym) klienci mają do dyspozycji ponad 20 tysięcy miejsc odbioru paczek w całej Polsce, w tym: placówki pocztowe, automaty paczkowe, sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash (ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Duży Ben i inne).

Transformacja w praktyce

Tak wysoka terminowość to efekt szeregu działań: zmiany procesów w sortowniach, optymalizacji sieci logistycznej oraz wdrażania narzędzi wspierających kontrolę nad doręczeniami. Trwa także automatyzacja procesów sortowania i rozwój sieci punktów odbioru.

- Każda paczka doręczona na czas to wynik ciężkiej pracy Pocztowców, planowania, inwestycji oraz zrozumienia potrzeb klientów. Jesteśmy na kursie trwałej poprawy jakości usług i mamy świadomość, że wysiłek, jaki wkładamy w te zmiany, procentuje zaufaniem klientów. A ostatecznie w biznesie nie ma nic ważniejszego – podsumowuje wiceprezes Żurawski.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.