OŚWIADCZENIE

W nawiązaniu do publikacji pt. „Poczta Polska w ogniu krytyki. Związkowcy żądają spotkania z prezesem” z dnia 12 sierpnia br. Poczta Polska informuje, że przedstawione w materiale treści nie są zgodne z faktami.

Poczta Polska jako pracodawca na bieżąco organizuje spotkania z przedstawicielami Związków Zawodowych działających w Spółce. Tylko w okresie od maja do lipca br. odbyło się blisko 90 spotkań, z czego 9 spotkań na poziomie centralnym oraz 78 na poziomie regionalnym i lokalnym, na których poruszane były istotne kwestie związane z bieżącym funkcjonowaniem Spółki, w tym dotyczące sytuacji finansowej. Dzięki aktywnej współpracy ze stroną społeczną, w ostatnim czasie udało się zamknąć 2 spory z 26 związkami działającymi w Spółce.

Należy podkreślić, iż w Poczcie Polskiej obecnie prowadzi działalność 90 zakładowych organizacji związkowych, w tym 2 posiadające status organizacji reprezentatywnych. Do współpracy z nimi powołany został Pełnomocnik ds. Dialogu Społecznego, który na bieżąco udziela wszelkich informacji przedstawicielom strony społecznej. Informujemy również, że Pocztowcy mają także przedstawicieli pracowników w Radzie Nadzorczej Poczty Polskiej oraz przedstawiciela w Zarządzie.

Ponadto Poczta Polska - w ramach obowiązującego prawa i biorąc pod uwagę także obowiązki nałożone na Spółkę w zakresie ochrony informacji, w tym tajemnicę przedsiębiorstwa czy RODO – stale przekazuje informacje pracownikom Spółki za pomocą wewnętrznych kanałów komunikacji  (strona intranetowa, pracownicze Forum, magazyn „Poczta Polska”, newslettery i mailingi).

Informujemy jednocześnie, że Spółka jako podmiot prawa handlowego zobowiązana jest do ochrony danych objętych tajemnicą przedsiębiorstwa, co jest konieczne w sytuacji, gdy niektórzy związkowcy nie są pracownikami Poczty Polskiej, a nawet są pracownikami firm konkurencyjnych.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.