Operatorzy zagraniczni: Poczta Polska wśród najlepszych

Skuteczne doręczenie, rejestracja danych w systemach informatycznych czy proces reklamacyjny – to kryteria oceny usług Światowego Związku Pocztowego, który uznał, że zagraniczne przesyłki kurierskie Poczty Polskiej (EMS) spełniają je na poziomie bliskim 100 proc. Firma otrzymała srebrny dyplom podczas 25 Kongresu Światowego Związku Pocztowego, który odbywa się w Ad Daucha - stolicy Kataru.


Przesyłki EMS docierają do ponad 170 krajów. Są specjalnie oznakowane, co gwarantuje im pierwszeństwo obsługi u wszystkich operatorów na świecie. W ramach EMS można nadać towar o wadze do 20 kg - mogą to być wszystkie rzeczy dopuszczone do przewozu pocztowego.


Przesyłki EMS można nadać w placówkach pocztowych realizujących tego typu usługi (ok. 4 tys. placówek). Dodatkowo Poczta Polska uruchomiła opcję „od drzwi do drzwi", by jak najszybciej odbierać przesyłki bezpośrednio z siedziby klienta (po zleceniu telefonicznym, faksem, drogą elektroniczną lub osobiście w placówce pocztowej). Przesyłki są odbierane od nadawcy bezpłatnie.


Światowy Związek Pocztowy (UPU), który zrzesza obecnie 192 państw, promuje współpracę międzynarodową w zakresie usług pocztowych. Dba o rozwój tych usług oraz stanowi pomoc techniczną dla państw, które są jego członkami. UPU ustala również standardy przesyłek pocztowych. Działalnością UPU kieruje Rada Administracyjna, w skład, której wchodzi 41 przedstawicieli państw członkowskich, wybieranych na organizowanym, co 5 lat kongresie. Polska jest członkiem UPU od 1 maja 1919 roku, a członkiem Rady Administracyjnej była w latach 1984-1994 i 1999-2004.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.