PP 1 PP 1

Ogromne zainteresowanie programem „Powitanie z bronią”. Ponad 1000 zgłoszeń Pocztowców w kilka dni

Poczta Polska, pełniąca ważną rolę w systemie bezpieczeństwa państwa, uruchomiła w lipcu br. program dobrowolnych szkoleń strzeleckich dla swoich pracowników pt. „Powitanie z bronią”. Inicjatywa narodowego operatora spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony Pocztowców. W przeciągu kilku pierwszych dni trwania akcji, pracownicy Poczty wysłali ponad 1000 zgłoszeń i tym samym wyczerpali pulę miejsc przewidzianą na I edycję „Powitania z bronią”.

Akcja „Powitanie z bronią” dedykowana jest Pocztowcom, którzy chcieliby zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie posługiwania się bronią. Uczestniczyć w programie mogą wszyscy zatrudnieni w Poczcie – od listonoszy, po przedstawicieli obsługi klienta czy administracji, z wyłączeniem pracowników ochrony oraz tych, którzy już mają pozwolenia na broń, są członkami klubów strzeleckich lub mają doświadczenie strzeleckie. Pocztowcy mogli dołączyć do programu od 11 lipca br. W I edycji szkolenia weźmie udział 1000 pracowników.

Ogromne zainteresowanie programem „Powitanie z bronią” wśród pracowników Poczty dowodzi, jak potrzebne są tego typu inicjatywy. Jesteśmy Firmą, która odgrywa istotną rolę w systemie bezpieczeństwa państwa, dlatego chcemy, aby Pocztowcy byli gotowi stawić czoła różnym sytuacjom kryzysowym. Stąd też szereg inicjatyw, jakie podejmujemy w tym zakresie oraz nasze partnerstwo z Wojskami Obrony Terytorialnej – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

W ramach „Powitania z bronią” chętni Pocztowcy odbędą zajęcia teoretyczne i praktyczne w łącznym wymiarze czterech godzin. Szkolenia poprowadzą wykwalifikowani instruktorzy. Uczestnicy szkoleń zapoznają się m.in. z zasadami bezpieczeństwa posługiwania się bronią oraz spróbują własnych sił na strzelnicy.

Nasz nowy program „Powitanie z bronią” to nie tylko szansa na zapoznanie się z podstawową wiedzą o środkach obrony osobistej i zasadami posługiwania się bronią. Wspólne szkolenie stwarza także możliwość spotkania się z innymi Pocztowcami, integrując lokalne środowisko pracowników – zauważa Marek Makuch, dyrektor Centrum Kadr i Szkoleń Poczty Polskiej.

Z uwagi na ogromne zainteresowanie programem oraz liczbę zgłoszeń, przekraczającą dostępne miejsca, Poczta nie wyklucza uruchomienia drugiej edycji inicjatywy.

Warto przypomnieć, że Poczta Polska promuje działania proobronne także poprzez współpracę z Wojskami Obrony Terytorialnej. W maju br. Spółka wprowadziła program „Ramię w Ramię z WOT”, którego celem jest aktywizacja pracowników do wstąpienia w szeregi „Terytorialsów”, a także kształtowanie i promowanie postaw patriotyczno-obywatelskich. Poczta Polska, która jest jednym z największych pracodawców w kraju, stwarza Pocztowcom atrakcyjne warunki do łączenia pracy ze służbą na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa.

Poczta Polska jako jedyny operator pocztowy o statusie przedsiębiorcy o szczególnym znaczeniu gospodarczo-obronnym oraz operator wyznaczony realizuje m.in. zadania w zakresie współdziałania z Wojskową Pocztą Polową. Spółka bierze także udział w mobilizacyjnym rozwinięciu Sił Zbrojnych RP. Jako jedna z kluczowych strategiczna instytucja państwa, w czasie wojny czy poważnego kryzysu Poczta Polska podlega militaryzacji.

 

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 76,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.