BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (85) BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (85)

Odbudowa po powodzi: Skorogoszcz i Lubrza znowu z dostępem do usług pocztowych

Poczta Polska uruchomiła kolejne placówki pocztowe na terenach dotkniętych ubiegłoroczną powodzią. Od września mieszkańcy Skorogoszczy i Lubrzy w województwie opolskim mogą ponownie korzystać z pełnej oferty usług pocztowych w swoich miejscowościach.

Placówka w Skorogoszczy, zlokalizowana przy ul. Opolskiej 25, przeszła gruntowny remont po zniszczeniach spowodowanych zalaniem. Woda uszkodziła ściany, podłogi i stolarkę drzwiową. Aby przywrócić działalność, konieczne było osuszenie, odgrzybianie i kompleksowe prace budowlane. To odpowiedź na prośby mieszkańców, którzy dotąd musieli pokonywać nawet 12 km, by skorzystać z usług pocztowych.

W Lubrzy, gdzie w 2024 roku powódź zniszczyła ponad 200 domów i infrastrukturę gminy, lokalna placówka pocztowa także została kompletnie zalana. Zamiast odbudowy w dotychczasowym miejscu, Poczta Polska zdecydowała o przeniesieniu jej do nowej siedziby przy ul. Wolności 28B. Dzięki temu możliwe było szybkie przywrócenie usług bez ponoszenia ogromnych kosztów remontowych.

Wygodniej niż było

Obie placówki zostały przygotowane w nowym standardzie Poczty Polskiej. Oferują one pełny zakres usług pocztowych, wydzielone strefy handlowe z bogatym asortymentem oraz – co bardzo ważne - udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami.

To kolejne uruchomione punkty - w lipcu wznowiła działalność całkowicie wyremontowana placówka w Głuchołazach, również dotknięta skutkami powodzi.

– Przywracamy dostępność usług, które są potrzebne mieszkańcom na co dzień, to jest misja Poczty – podkreśla Joanna Trzaska-Wieczorek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.

Pomoc i solidarność po powodzi

Po ubiegłorocznej katastrofie Poczta Polska zaangażowała się w działania pomocowe – od uruchamiania punktów mobilnych i zastępczych, przez wsparcie logistyczne dla samorządów i Banków Żywności, po szybszą wypłatę emerytur mieszkańcom terenów powodziowych. Spółka włączyła się także w zbiórki charytatywne na rzecz poszkodowanych oraz wsparła powodzian emisją znaczków promujących turystykę Dolnego Śląska. Sami Pocztowcy zebrali blisko 200 000 złotych na pomoc poszkodowanym przez żywioł koleżankom i kolegom.

Załączniki

Placówka w Skorogoszczy (2)

Placówka w Skorogoszczy (2)

jpg 225,3 kB Pobierz
Placówka w Skorogoszczy (5)

Placówka w Skorogoszczy (5)

jpg 326,2 kB Pobierz
Placówka w Skorogoszczy (3)

Placówka w Skorogoszczy (3)

jpg 191,9 kB Pobierz
Placówka w Skorogoszczy (4)

Placówka w Skorogoszczy (4)

jpg 299,7 kB Pobierz
Placówka w Skorogoszczy (6)

Placówka w Skorogoszczy (6)

jpg 305,6 kB Pobierz
Placówka w Lubrzy

Placówka w Lubrzy

jpg 419,1 kB Pobierz
Placówka w Lubrzy 1

Placówka w Lubrzy 1

jpg 250,4 kB Pobierz
Placówka w Lubrzy 2

Placówka w Lubrzy 2

jpg 176,6 kB Pobierz
Placówka w Lubrzy 3

Placówka w Lubrzy 3

jpg 241,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.