Bezpieczna paczka.png Bezpieczna paczka.png

Odbieraj paczki przy użyciu kodu PIN

Poczta Polska wprowadza kolejne rozwiązanie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa odbioru przesyłek. Od dziś klienci mogą odbierać paczki doręczane za pośrednictwem Poczty Polskiej przy użyciu kodu PIN otrzymanego w wiadomości SMS albo e-mail.

To kolejny bezkontaktowy sposób odbioru przesyłek, jaki w ostatnich tygodniach wdrożyła Poczta Polska w celu  ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 oraz zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pracownikom, klientom i partnerom biznesowym.

By odebrać paczkę przy użyciu kodu PIN wystarczy, że nadawca przekaże numer telefonu bądź adres e-mail adresata, a Poczta Polska przed doręczeniem przesyłki - na wskazany kanał kontaktu - przekaże 6 cyfrowy kod. Przy odbiorze przesyłki wystarczy, że klient poda prawidłowy PIN, a kurier pozostawi przesyłkę adresatowi.

Z jednorazowego kodu odbioru będzie można skorzystać w usługach:  Pocztex, PACZKA+ oraz Paczka pocztowa.  

Dla przesyłek z następującymi usługami dodatkowymi: elektroniczne potwierdzenie odbioru, doręczenie do rąk własnych oraz za potwierdzeniem odbioru metoda odbioru przy wykorzystaniu kodu PIN jest niedostępna. Zastosowanie procedury również nie dotyczy przesyłek nadawanych w ramach postępowań administracyjnych, cywilnych, karnych i podatkowych .

Pozostałe usprawnienia

Od 22 kwietnia 2020 r. w związku ze zmianą zapisów w Prawie pocztowym, Poczta Polska wprowadziła nowe, jeszcze bezpieczniejsze wytyczne dotyczące doręczania przesyłek listowych poleconych oraz paczek pocztowych i przesyłek kurierskich.

Listy polecone bez potwierdzenia odbioru i bez Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru mogą być doręczane do skrzynki pocztowej adresata. Natomiast dla przesyłek paczkowych i kurierskich, których nie można odebrać na PIN, wystarczy okazać pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, np. dowód osobisty, paszport czy prawo jazdy i pozwolić spisać 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu. Wdrożono także procedury bezkontaktowego odbioru i  doręczania krajowych i zagranicznych przesyłek paletowych. Wprowadzone zmiany nie dotyczą przesyłek wysłanych do sądów, prokuratur i innych organów ścigania oraz komornika sądowego oraz wysyłanych przez te instytucje.

Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła także dodatkowe środki ochrony oraz zmiany w procesie odbioru paczek, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów korzystających z usługi Odbiór w PUNKCIE.

W trosce o bezpieczeństwo w placówkach pocztowych zostały zainstalowane osłony z pleksi oddzielające pracowników od klientów. Dodatkowo wydzielono strefy bezpieczeństwa, które wyznaczają odległość, jaką należy zachować między pracownikiem a klientem.

 

Załączniki

Bezpieczna paczka.png

Bezpieczna paczka.png

png 318,4 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.