Obsługa w języku migowym w placówce pocztowej w Gdańsku

W gdańskiej placówce pocztowej Gdańsk 2 przy ul. Podwale Grodzkie  osoby głuchonieme mogą już porozumiewać się z asystentem za pomocą systemu tłumacza języka migowego on-line. To już drugie tego typu urządzenie uruchomione przez Pocztę Polską w ostatnim czasie.

Montaż urządzenia jest elementem pilotażowego programu spółki, którego celem jest zwiększane dostępności do usług pocztowych osobom niepełnosprawnym. Wideofon w Gdańsku powstał w odpowiedzi na wniosek przedstawicieli lokalnych środowisk osób niepełnosprawnych.

System tłumacza języka migowego on-line to proste urządzenie, za pomocą którego w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego. Pracownik placówki porozumiewa się z nim za pomocą telefonu. Klient – osoba głuchoniema – z tłumaczem widzą się na ekranie. Pierwszy wideofon został zainstalowany w Warszawie w placówce znajdującej się w pobliżu Instytutu Głuchoniemych.

Poczta Polska rozwija prospołeczne inicjatywy. Część z nich jest ukierunkowana na wprowadzanie udogodnień w obsłudze osób niepełnosprawnych. Dlatego cieszy nas, że klienci sami zgłaszają takie zapotrzebowanie – mówi Bogdan Andrzejewski, dyrektor Biura Zarządzania Siecią Klienta Indywidualnego.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.