Obsługa w języku migowym w placówce pocztowej w Gdańsku
W gdańskiej placówce pocztowej Gdańsk 2 przy ul. Podwale Grodzkie osoby głuchonieme mogą już porozumiewać się z asystentem za pomocą systemu tłumacza języka migowego on-line. To już drugie tego typu urządzenie uruchomione przez Pocztę Polską w ostatnim czasie.
Montaż urządzenia jest elementem pilotażowego programu spółki, którego celem jest zwiększane dostępności do usług pocztowych osobom niepełnosprawnym. Wideofon w Gdańsku powstał w odpowiedzi na wniosek przedstawicieli lokalnych środowisk osób niepełnosprawnych.
System tłumacza języka migowego on-line to proste urządzenie, za pomocą którego w każdej chwili można połączyć się z tłumaczem języka migowego. Pracownik placówki porozumiewa się z nim za pomocą telefonu. Klient – osoba głuchoniema – z tłumaczem widzą się na ekranie. Pierwszy wideofon został zainstalowany w Warszawie w placówce znajdującej się w pobliżu Instytutu Głuchoniemych.
– Poczta Polska rozwija prospołeczne inicjatywy. Część z nich jest ukierunkowana na wprowadzanie udogodnień w obsłudze osób niepełnosprawnych. Dlatego cieszy nas, że klienci sami zgłaszają takie zapotrzebowanie – mówi Bogdan Andrzejewski, dyrektor Biura Zarządzania Siecią Klienta Indywidualnego.