DJI 0128-Enhanced-NR DJI 0128-Enhanced-NR

Nowe życie budynków Poczty Polskiej. Startuje projekt komercjalizacji nieruchomości

Poczta Polska posiada jedną z największych sieci nieruchomości w kraju – wiele z tych obiektów znajduje się w prestiżowych lokalizacjach, w sercach polskich miejscowości, często w pobliżu stacji kolejowych i węzłów komunikacyjnych. Przez lata pełniły one funkcje operacyjne, dziś stają się fundamentem nowej strategii. Poczta Polska otwiera się na komercjalizację niewykorzystywanych powierzchni, nadając im nowe życie i nowe znaczenie.

Wśród naszych zasobów znajdują się nie tylko budynki biurowo- usługowe i obiekty logistyczne, ale także unikatowe nieruchomości specjalne – zabytkowe gmachy z historią, które mogą stać się przestrzeniami spotkań, kultury, nauki i sztuki. To właśnie one stanowią fundament projektu „Galerie Poczty Polskiej” – koncepcji przekształcenia historycznych obiektów w otwarte, tętniące życiem centra miejskie, łączące funkcje społeczne z komercyjnymi.

- Stylowe budynki w centrach miast, dzięki swojej architekturze i charakterowi, mogą stać się miejscem dla działalności edukacyjnej, kulturalnej, artystycznej, wystawienniczej, gastronomicznej czy usługowej. Chcemy, aby te przestrzenie służyły lokalnym społecznościom i odwiedzającym, tworząc nową jakość w polskich miastach – mówi Prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz.

Duża ilość powierzchni na wynajem

Komercjalizację nieruchomości Poczty Polskiej cechować będzie otwartość na najem lub dzierżawę niewykorzystywanych powierzchni w większych oraz w mniejszych miejscowościach. Istnieje szereg możliwości wykorzystania tych nieruchomości, w tym na cele biurowe, usługowe i mieszane, a  oferta jest kierowana do wszystkich podmiotów poszukujących powierzchni biurowo-usługowych dających szerokie możliwości lokowania swoich aktywności biznesowych w atrakcyjnych lokalizacjach.

Poczta Polska dysponuje w sumie ponad 2 mln m2 powierzchni użytkowej, którą w niewykorzystywanej na działalność operacyjną części będzie sukcesywnie uwalniać w celach jej komercjalizacji, na zasadach najmu lub dzierżawy.

Zapraszamy inwestorów, samorządy, organizacje pozarządowe i partnerów biznesowych do współtworzenia tej transformacji. Razem możemy tchnąć nowe życie w nieruchomości Poczty Polskiej, wykorzystując ich potencjał i tworząc miejsca, które będą łączyć tradycję z nowoczesnością. Zapraszamy na naszą stronę internetową nieruchomosci.poczta-polska.pl, na której można na bieżąco śledzić, jakie kolejne nieruchomości zostały skierowane do komercjalizacji i skontaktować się z nami w tej sprawie.

Załączniki

Sebastian Mikosz

Sebastian Mikosz

jpg 874,2 kB Pobierz
Prezentacja

Prezentacja

jpg 1,2 MB Pobierz
Sebastian Mikosz

Sebastian Mikosz

jpg 778,1 kB Pobierz
Bydgoszcz (1)

Bydgoszcz (1)

jpg 20,6 MB Pobierz
Bydgoszcz (2)

Bydgoszcz (2)

jpg 19,5 MB Pobierz
Bydgoszcz (3)

Bydgoszcz (3)

jpg 19,0 MB Pobierz
Bydgoszcz (4)

Bydgoszcz (4)

jpg 19,3 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.