Sortownia Niepołomice PP Sortownia Niepołomice PP

Nowe podajniki już zamontowane w kolejnych sortowniach Poczty Polskiej. Spółka łącznie przeznaczyła na ten cel 4 mln złotych

Poczta Polska zakończyła montaż czterech nowych przenośników do opracowywania przesyłek gabarytowych w sortowniach w Niepołomicach, Pruszczu Gdańskim, Wrocławiu i Warszawie. Zainstalowane taśmociągi umożliwią szybsze i efektywniejsze opracowywanie przesyłek. To kolejne inwestycje w automatyzację procesów logistycznych Poczty Polskiej. W ubiegłym roku uruchomione zostały przenośniki w sortowni w Komornikach i Zabrzu. Spółka przeznaczyła łącznie na ten cel 4 mln złotych.    

Automatyzacja Poczty Polskiej jest jednym z kluczowych działań, ujętych w strategii rozwoju Spółki na lata 2021–2023. W celu optymalizacji procesów logistycznych i rozwoju usług na rynku KEP, a także dostosowania procesów do oczekiwań klientów, Spółka inwestuje w nowoczesny park maszynowy. Modernizacje pozytywnie wpłyną na efektywność obsługi rosnącego wolumenu przesyłek, co już niebawem odczują konsumenci. 

Nowoczesne taśmociągi wspomagające sortowanie dużych przesyłek zasiliły sortownie w Niepołomicach, Pruszczu Gdańskim, Wrocławiu i Warszawie. Urządzenia o kształcie pętli mają konstrukcję zbliżoną do bagażowych przenośników na lotniskach, a ich wykonawcą jest Cassioli Polska Sp. z o.o. Jedno takie  urządzenie, umożliwia sprawniejszą obsługę nawet 20 000 przesyłek dziennie. To sprawdzone rozwiązanie, które z powodzeniem funkcjonuje od zeszłego roku w Komornikach (pod Poznaniem) oraz w Zabrzu.  

– Poczta Polska intensywnie rozwija swoją sieć logistyczną. Realizujemy zmiany strategiczne, które od kilkunastu lat były w Poczcie wyłącznie planowane, a teraz są skutecznie wdrażane. Rynek kurierski to jeden z głównych obszarów strategicznych, w jakich chcemy się dalej intensywnie rozwijać i które stanowią dla nas priorytet ściśle związany z nowymi inwestycjami. Montaż nowych taśmociągów pozwoli na efektywniejsze obsługiwanie rosnących wolumenów przesyłek, gwarantując klientom podniesienie jakości i terminowości świadczonych przez Pocztę usług – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.  

Inwestycje Poczty Polskiej są m.in. odpowiedzią na systematycznie rozwijający się sektor e-commerce, który znacznie zwiększył swój udział w całym rynku zakupowym, realizowanym zarówno przez duże, jak i mniejsze podmioty. 

– Rozwój logistyki paczek jest niezbędny do realizacji kluczowych celów Poczty Polskiej w obszarze eCommerce. Inwestycje w najnowocześniejszy park maszynowy zapewnią nam systematyczny rozwój na strategicznym dla nas rynku. Spółka rozbudowuje nowoczesną infrastrukturę logistyczną, by zapewnić optymalne rozwiązania i zaplecze do obsługi zwiększających się wolumenów paczek – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.  

W ostatnim czasie Spółka uruchomiła nowy depot w Gdyni. Główną funkcją nowego obiektu jest wsparcie działania sortowni regionalnej w Pruszczu Gdańskim oraz obsługa logistyczna północnej części obszaru Trójmiasta. Dodatkowo, w obiekcie znajdują się punkty obsługi klientów instytucjonalnych i biznesowych.

Jednym z realizowanych obecnie przedsięwzięć jest pozyskanie drugiego obiektu logistycznego w obszarze Warszawy.  Aktualnie trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie głównego Wykonawcy, który zgodnie z przyjętym harmonogramem w ostatnim kwartale 2023 roku przekaże Poczcie Polskiej do użytkowania nowy obiekt logistyczny. Nowa powierzchnia operacyjna Poczty Polskiej będzie pełniła funkcję węzła rozdzielczego do obsługi przesyłek paczkowych oraz paletowych nadchodzących z innych sortowni w kraju oraz z własnego obszaru działania.  Równolegle toczą się prace związane z uruchomieniem sorterów do automatycznego rozdziału przesyłek KEP w istniejących jednostkach logistycznych Poczty Polskiej we Wrocławiu, Lublinie i Lisim Ogonie pod Bydgoszczą.

 

Załączniki

Sortownia Niepołomice PP

Sortownia Niepołomice PP

jpg 143,9 kB Pobierz
Sortownia PP

Sortownia PP

jpg 632,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.