dsc 0248d dsc 0248d

Nowe narzędzie do planowania sieci logistycznej - współpraca Poczty Polskiej z firmą Sophus

Poczta Polska wybrała firmę Sophus Technology Inc., lidera w dziedzinie rozwiązań w zakresie projektowania i planowania sieci łańcucha dostaw, aby wesprzeć optymalizację i transformację łańcucha dostaw pocztowych oraz dostosować go do zmieniających się potrzeb klientów.

Nowe narzędzie powinno umożliwić szybkie i efektywne wykorzystanie analiz typu „What-if”, aby dokonywać symulacji działania różnych scenariuszy sieci logistycznych i być w stanie szybko oraz sprawnie oceniać i porównywać ich kluczowe parametry operacyjne, jakościowe i kosztowe - takie jak czas przejazdu przez sieć, koszt per przesyłka czy obciążenie różnych jednostek. Jest to rozwiązanie klasy „Digital Twin”, obecnie standardowe narzędzie stosowane przez największych operatów logistycznych.

– Jako Poczta Polska mamy duży dług operacyjny i technologiczny w porównaniu do standardów rynkowych KEP w Polsce. Oznacza to, że musimy przekształcić naszą sieć logistyczną oraz nasze operacje w taki sposób, aby zapewnić oczekiwany poziom terminowych dostaw na poziomie rynkowym przy optymalnym koszcie za przesyłkę. Co ważne, musimy mieć możliwość realizacji tych procesów już w trakcie wdrażania transformacji, a nie dopiero po jej zakończeniu – podkreśla Radosław Małkiewicz, dyrektor Biura Architektury Sieci Logistycznej Poczty Polskiej.

Poczta Polska poszukiwała odpowiedniego partnera, który byłby w stanie zapewnić wymagane funkcjonalności i szybko zbudować wewnętrzne umiejętności Spółki do efektywnego wykorzystania danego narzędzia. Pozwoli to tworzyć scenariusze, nie tylko dla całej sieci logistycznej Poczty Polskiej, ale także na poziomie poszczególnych regionów i lokalnych obszarów dostaw. Dokonano przeglądu oferowanych rozwiązań na rynku i wybrano platformę Sophus, najlepiej spełniającej wymagania Poczty Polskiej spośród dostępnych na rynku narzędzi do strategicznego planowania sieci.

– Jesteśmy zachwyceni, że zostaliśmy wybrani do wsparcia Poczty Polskiej w jej strategicznym przedsięwzięciu transformacji łańcucha dostaw. Jestem przekonany, że połączenie naszego potężnego rozwiązania programowego i doświadczenia naszego zespołu w zakresie łańcuchów dostaw logistycznych przyniesie znaczącą wartość Poczcie Polskiej w trakcie naszego partnerstwa – podkreśla Evrim Övünç, starszy wiceprezes Sophus Technology ds. sprzedaży i marketingu na Europę.

Sophus Technology, założona w 2019 r., jest platformą, która wspiera firmy w podejmowaniu decyzji strategicznych i taktycznych związanych z projektowaniem i planowaniem łańcucha dostaw, w tym z planowaniem efektywnych sieci logistycznych oraz optymalizacją dostaw i dystrybucji. Platforma pozwala łączyć optymalizację matematyczną opartą na wykorzystaniu AI i ML z infrastrukturą obliczeniową w 100% opartą na chmurze, co pozwala na dużą automatyzację analizy danych i wysoką skalowalność modeli.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.