Sortownia_ Poczta Polska _ na www.jpg Sortownia_ Poczta Polska _ na www.jpg

Nowa umowa ramowa: Poczta Polska wspólnie z Allegro promują punkty odbioru

Poczta Polska przygotowała nową, atrakcyjną ofertę dla wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na Allegro. Dzięki zawartej umowie ramowej, sprzedający na Allegro mogą oferować swoim klientom sieć blisko 8 tys. punktów odbioru złożoną z placówek Poczty Polskiej, saloników i kiosków RUCHu, stacji PKN Orlen oraz sklepów Żabka i Freshmarket. 

Poczta Polska systematycznie rozwija sieć punktów odbioru przesyłek. Z danych wynika, że usługa Odbiór w PUNKCIE cieszy się coraz większą popularnością. Dzięki niej klienci mają możliwość odebrania przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i w dogodnej dla siebie porze.    

- Kiedy wprowadzaliśmy na rynek usługę odbioru w punkcie, ta forma dostawy zamówień internetowych dopiero raczkowała. Dzisiaj jesteśmy liderem tego obszaru w Polsce. Poczta Polska dysponuje największą siecią punktów odbioru, w jej skład wchodzą największe marki detaliczne w kraju. Obserwujemy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wolumenów i wzrost udziału tej formy dostawy w całym wolumenie KEP Poczty Polskiej – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu w Poczcie Polskiej. 

Wpływ na rosnącą popularność tej usługi mają: coraz lepsza dostępność, dobre lokalizacje punktów, możliwość odbioru przesyłki od dostawy w ciągu kilku dni oraz cena.   

- Dostawy do punktów odbioru są tańsze średnio od 25% do 40% w porównaniu do przesyłek kurierskich „do drzwi”.  Blisko 45% ofert na naszej platformie umożliwia już którąś z form odbioru w punkcie, nie wliczając w to paczkomatów. W porównaniu do ubiegłego roku, pierwsze miesiące 2018 roku pokazały wzrost udziału liczby paczek kierowanych do punktu odbioru o prawie 80%. Jest to zgodne z trendem obserwowanym w Europie, gdzie popularność odbiorów w punkcie gwałtownie rośnie – mówi Grzegorz Czapski, członek zespołu zarządzającego Allegro odpowiedzialny za rozwój biznesu.  

Nowa oferta Poczty Polskiej skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na platformie Allegro. W konkurencyjnej cenie 8 zł brutto sprzedający będą mogli nadawać przesyłki do 30 kg. Dostępna będzie również możliwość nadania przesyłek za pobraniem do placówek własnych Poczty Polskiej. 

- Dzięki współpracy z Allegro i wykorzystaniu siły dwóch ważnych dla rynku e-commerce podmiotów chcemy jeszcze bardziej spopularyzować tę formę dostawy, dając zarówno sprzedającym, jak i kupującym atrakcyjny produkt w konkurencyjnej cenie – dodaje Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu w Poczcie Polskiej. 

Mali i średni sprzedawcy często nie są w stanie wynegocjować lepszych warunków niż te, które oferuje Poczta Polska wspólnie z Allegro. - Staramy się w ten sposób likwidować bariery w rozwoju e-handlu w Polsce, zapewniamy szeroki dostęp do największej tego typu w Polsce sieci punktów odbioru, a także obniżamy ceny, czyniąc zakupy w sieci bardziej dostępnymi – podkreślił Grzegorz Czapski. 

Z oferty Poczty Polskiej przedsiębiorcy będą mogli skorzystać już w czerwcu. W tej chwili zespoły Allegro i Poczty Polskiej pracują nad wdrożeniem usług. Szczegóły oferty dostępne są Tutaj

Poza umową na dostawy do punktów odbioru Allegro i Poczta Polska podpisały także umowęna usługi dostaw kurierskich standardowych i ekspresowych oraz usługi ekonomicznej dla przesyłek o niewielkich rozmiarach. Wdrożenie tych usług planowane jest w najbliższych miesiącach.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.