wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5 wsparcie logistyczne Poczty Polskiej -5

Nowa aplikacja mSpeed Poczty Polskiej dla przewoźników

Od czerwca Poczta Polska wdrożyła nową aplikację mobilną mSpeed, umożliwiającą rejestrację i śledzenie informacji o przebiegu transportu ładunków paletowych w czasie rzeczywistym. Aplikacja jest dedykowana przewoźnikom realizującym odbiory i doręczenia przesyłek paletowych. To kolejny krok w stronę rozwoju technologicznego Poczty Polskiej, w kontekście podniesienia poziomu obsługi i wzrostu satysfakcji klientów. 

mSpeed – tak nazywa się nowa aplikacja, którą Poczta Polska sprofilowała specjalnie pod obsługę rosnącego wolumenu przesyłek paletowych, aby zapewnić swoim klientom sprawniejszą koordynację przeprowadzanych operacji logistycznych. Jest to aplikacja na telefon komórkowy lub tablet, dedykowana kierowcom realizującym odbiory i doręczenia przesyłek paletowych. Program umożliwia rejestrację i śledzenie informacji o przebiegu transportu ładunków w czasie rzeczywistym. Obsługuje kontekstową komunikację spedytora z kierowcą w zakresie realizowanych zadań.  

- mSpeed to najnowsze rozwiązanie Poczty Polskiej w zakresie obsługi logistycznej rosnącego wolumenu przesyłek paletowych. Wdrożyliśmy je z myślą o współpracujących klientach, aby ułatwić im proces dystrybucji ładunków gabarytowych. Planujemy stały wzrost technologiczny, w kierunku jeszcze efektywniejszej obsługi operacji związanych z transportem paletowym – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej S.A.

Urządzenie mobilne, na którym działa aplikacja mSpeed przypisane jest do kierowcy, a nie do konkretnego auta, co pozwala na włączenie w proces logistyczny zarówno stałych przewoźników, jak i jednorazowych podwykonawców. Dzięki aplikacji mSpeed kierowca w czasie rzeczywistym przyjmuje zadania i rejestruje oraz aktualizuje poszczególne etapy ich realizacji, w tym: załadunek i rozładunek palet, statusy odbioru i dostawy z uwzględnieniem anomalii, skany oraz zdjęcia dokumentów potwierdzających realizację dostawy oraz wcześniej zdefiniowane obowiązkowe raportowanie wykonywanych czynności. 

Dyspozytor ma możliwość lokalizacji kierowcy w trakcie obsługi rejonu, pozostając z nim w stałym kontakcie poprzez wbudowany do aplikacji komunikator. 

Poczta Polska jest największą firmą infrastrukturalną i logistyczną w kraju, o olbrzymim potencjale rozwojowym. Notuje systematyczny progres w obsłudze TSL (transport, spedycja, logistyka), realizowanej na rzecz klientów korzystających z krajowych i międzynarodowych przesyłek paletowych. 

W najnowszym rankingu Rzeczpospolitej TSL 2021, Poczta zajęła 1 miejsce, zaś w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek Rzeczpospolitej, została sklasyfikowana na 22. pozycji – najwyższej spośród polskich firm logistycznych.  

Załączniki

logistyka Poczta Polska

logistyka Poczta Polska

jpg 552,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.