10 10

Narodowy operator pocztowy rozwija swoją specjalną jednostkę. Poczta Polska Ochrona podbija rynek komercyjny

Poczta Polska dywersyfikuje działalność. Już ponad 300 tys. transportów gotówki rocznie zabezpiecza 3 tysięczna armia kwalifikowanych pracowników Poczty Polskiej Ochrony.  Obok przesyłek kurierskich, usług cyfrowych i listów, oferuje także usługi związane z logistyką transportów gotówki, ochroną osób fizycznych i mienia. Odpowiada za to wyspecjalizowana jednostka w strukturze Spółki.

Blisko pół tysiąca pojazdów Poczty Polskiej Ochrony, dedykowanych do transportowania wartości pieniężnych, pokonuje rocznie około 20 mln kilometrów. W skład tej wyspecjalizowanej jednostki pocztowej wchodzi prawie 3000 pracowników, na wyposażeniu których pozostaje 2200 jednostek broni palnej. Pracownicy Poczty Polskiej Ochrony prowadzą ciągły monitoring ponad 4,5 tysiąca obiektów pocztowych na terenie całego kraju oraz prawie tysiąca obiektów komercyjnych. Pod ich stałą obserwacją znajduje się także 200 obiektów pocztowych, z których 16 posiada status infrastruktury krytycznej państwa. Obsługę gotówki, zarówno w walucie polskiej jak i w obcych, zapewnia 40 Centrów Obsługi Gotówki (COG).  

Poczta Polska Ochrona jest jednym z czołowych podmiotów w kraju w zakresie logistyki gotówki. Planujemy jednak poszerzenie oferty o nowe obszary. Aktualnym priorytetem PPO jest rozwój usług w zakresie ochrony fizycznej, skierowanych  zarówno do dużych, jak i mniejszych podmiotów gospodarczych, wymagających specjalistycznych uprawnień i wyspecjalizowanej kadry.  

− Transport gotówki jest usługą o wysokim stopniu ryzyka. Decydując się na skorzystanie z dedykowanych temu rozwiązań, warto przyjrzeć się potencjałowi firm, które oferują swoje usługi. Poczta Polska Ochrona to wiarygodny partner, którego doświadczenie na rynku jest niepodważalne. Teraz planujemy wyjść z ofertą do kolejnych grup odbiorców. Bezpieczeństwo transportu gotówki i odpowiedzialność za przekazany majątek to priorytety w naszej działalności – zaznacza Przemysław Korowaj, Zastępca Dyrektora Zarządzającego Pionem Poczta Polska Ochrona ds. Techniki. 

Nowoczesne wyposażenie jest niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa i najwyższej jakości działania. Dlatego Poczta Polska Ochrona stale modernizuje swoją flotę bankowozów. Są one wyposażone w elektroniczne systemy bezpieczeństwa, takie jak sygnalizacja napadu czy system śledzenia lokalizacji pojazdu. PPO konwojuje wartości pieniężne, którymi są również czeki, bony, weksle i inne dokumenty, ale także kruszce, numizmaty czy kamienie szlachetne. Transport takich przedmiotów podlega bardzo restrykcyjnym przepisom. Spełnione muszą być wszystkie wymogi bezpieczeństwa. W celu zapewniania najwyższych standardów, Poczta Polska Ochrona  stawia na nowoczesne rozwiązania. Przekłada się to nie tylko na satysfakcję Klientów ze świadczonych usług, lecz także na konkretne wskaźniki jakości świadczonych usług. 

W tym roku Poczta Polska Ochrona uzyskała dwa prestiżowe certyfikaty – ISO 9001–2015 i AQAP 2110–2016. Dowodzą one spełnienia najwyższych standardów jakościowych, jakich oczekują Klienci Spółki w obszarze zadań realizowanych przez PPO. 

ISO 9001–2015 to międzynarodowa norma określająca wymagania, które powinien spełnić system zarządzania jakością. Certyfikacji dokonuje niezależna i bezstronna jednostka certyfikująca. Warto podkreślić, że norma ta cieszy się dużą rozpoznawalnością i popularnością. W pewnych branżach przyjmowana jest jako standard wymagany przy podjęciu współpracy. 

– Jakość to aspekt naszych usług, na który klienci PPO zwracają taką samą uwagę jak na cenę. Możemy jej dowieść na wiele sposobów. Posiadanie certyfikatu ISO 9001–2015 jest obiektywnym potwierdzeniem tego, że spełniamy w tym zakresie bardzo wysokie standardy. Mam nadzieję, że będzie to nasza mocna karta w czasie przetargów i innych form wyboru dostawcy usług, które świadczy PPO –  mówi Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, sprawujący nadzór nad Pionem Poczta Polska Ochrona. 

Druga spełniona przez Pocztę Polską Ochronę norma, czyli AQAP 2110–2016, to publikacja standaryzacyjna dotycząca zapewnienia jakości. Jej posiadanie potwierdza, że dostawca zapewnia obiektywną kontrolę, a produkt jest zgodny z wymogami umowy. Uzyskanie Certyfikatu AQAP, w zależności od branży, daje możliwość otrzymania dodatkowych punktów w przetargach oraz ubiegania się o różnego rodzaju dotacje. 

– AQAP to wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości i standardów funkcjonowania. Działamy w różnych branżach i chcemy aktywnie uczestniczyć w obszarze związanym z obronnością kraju. Certyfikat jest uznawany powszechnie na rynku w warunkach kontraktowych i potwierdza posiadanie procedur w zakresie oceny i redukcji ryzyka oraz planowania i stosowania norm jakościowych. Klient otrzymuje obiektywną i rzetelną informację, że potrafimy identyfikować i monitorować zagrożenia oraz eliminować je na wczesnych etapach – mówi Robert Dołęga, dyrektor zarządzający PPO. 

Audyt certyfikacyjny, zakończony pozytywną decyzją o przyznaniu certyfikatów ISO 9001–2015 oraz AQAP 2110–2016 przeprowadzony został w dniach 5–8 lipca  br.    

Uzyskanie certyfikatów podkreśla znaczenie Poczty Polskiej jako firmy, dla której ważne jest wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania oraz budowanie zaufania wśród Klientów. Doświadczenie, umiejętności organizacyjne, baza logistyczna oraz kwalifikowani pracownicy pozwalają dostosować ofertę do wymagań największych Klientów każdej branży gospodarki i usługowej oraz do potrzeb urzędów administracji państwowej i samorządowej, jednostek budżetowych czy obiektów wojskowych.  

Załączniki

PPO Poczta Polska

PPO Poczta Polska

png 800,5 kB Pobierz
Poczta Polska Ochrona _ bankowóz .jpg

Poczta Polska Ochrona _ bankowóz .jpg

jpg 2,7 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.