Na poczcie zostaniesz przedsiębiorcą

Poczta Polska podpisała porozumienie z Ministerstwem Rozwoju w sprawie pilotażowego projektu dotyczącego umieszczenia InfoKiosków w placówkach pocztowych. InfoKiosk umożliwia korzystanie z prowadzonego przez Ministra Rozwoju Elektronicznego Punktu kontaktowego (biznes.gov.pl) oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (firma.gov.pl).

InfoKiosk to samoobsługowy interaktywny punkt informacyjny. Za jego pomocą będzie można korzystać z usług informacyjnych  (artykuły, opisy procedur, możliwość zadania pytania) i transakcyjnych (złożenie wniosku). Testowy InfoKiosk został umieszczony w placówce pocztowej w Warszawie, przy Placu Trzech Krzyży 13.

Celem wspólnego przedsięwzięcia Poczty i Ministerstwa jest ułatwienie przedsiębiorcom komunikacji z administracją państwową. Dzięki InfoKioskowi przedsiębiorcy przy okazji wizyty na poczcie będą mogli zadać zdalnie ekspertowi Ministerstwa pytania dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, czy też drogą elektroniczną zrealizować konieczne procedury administracyjne z nią związane. Co ważne wszystkie te usługi będą dostępne za darmo.

Poczta Polska jest gotowa nie tylko świadczyć usługi dla biznesu w obszarze logistyki czy marketingu, ale też być pośrednikiem w kontaktach z organami administracji publicznej. Pragniemy uczestniczyć w budowaniu nowoczesnej e-gospodarki i e-państwa. Możliwość elektronicznego załatwiania spraw urzędowych w placówce pocztowej to nasze kolejne rozwiązanie dla przedsiębiorców ułatwiające efektywne zarzadzanie firmą – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Elektroniczny Punkt Kontaktowy (ePK) umożliwia przedsiębiorcom znalezienie szczegółowych informacji o interesujących ich dziedzinach działalności gospodarczej, takich jak właściwe przepisy prawa, kontakty do organów realizujących daną procedurę czy sposoby i warunki dostępu do rejestrów publicznych.

Zadaniem ePK oprócz udostępniania niezbędnych informacji jest umożliwienie realizacji procedur administracyjnych drogą elektroniczną. W celu realizacji tego zadania portal ePK zintegrowany jest z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej ePUAP.

InfoKioski umożliwią również korzystanie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, czyli systemu umożliwiającego rejestrację działalności gospodarczej, a także jej zawieszenie, wznowienie, zaprzestanie, czy zmianę jej przedmiotu. Wniosek o wpis do CEIDG jest bezpłatny i stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz urzędu skarbowego. Wniosek można wypełnić on-line i wysłać go używając profilu zaufanego.

Profil zaufany to narzędzie potwierdzające tożsamość osoby fizycznej w systemach e-administracji. Można go uzyskać bezpłatnie na platformie epuap.gov.pl. Niezbędne jest potwierdzenie profilu zaufanego poprzez wizytę w punkcie potwierdzającym. Profil zaufany można potwierdzić m.in. w placówkach Poczty Polskiej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.