PP 1 PP 1

Materiały budowlane, AGD czy sprzęty domowe także można nadać Pocztą! Spółka rozwija swoją usługę Przesyłka Paletowa

Poczta Polska notuje systematyczny rozwój w zakresie obsługi logistycznej, realizowanej na rzecz Klientów korzystających z usługi Przesyłka Paletowa. W porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku, wolumen przesyłek międzynarodowych w pierwszym kwartale 2022 r. wzrósł o niemal 30%. Rozwój usług logistycznych, to jeden z trzech kierunków strategicznych Poczty, obok usług kurierskich i cyfrowych.

Obecnie realizowany jest kolejny etap brandingu floty samochodowej Poczty Polskiej reklamą promującą usługę Przesyłka Paletowa. Zastosowane wizualizacje podkreślają główne cechy rozwiązania: szeroki zakres oferty oraz bezpieczeństwo i pewność współpracy. Każda z ikon grafiki jest pakietem informacji, dotyczących m.in. wagi przesyłek, szybkości realizacji, ceny, zasięgu krajowego i europejskiego, wielkości sieci logistycznej, możliwości magazynowania czy rodzajów przewozów oraz grup odbiorców. Oznakowanych zostanie docelowo ponad 160 samochodów, przemieszczających się na terenie całego kraju.

Przesyłka Paletowa to usługa przewozu drogowego towarów za pośrednictwem drobnicowej sieci logistycznej, przeznaczona do wysyłki towarów spaletyzowanych. Umożliwia przesyłanie towarów o niskiej i średniej wartości, m.in. takich jak: AGD, materiały budowlane,  części zamienne czy elementy metalowe. Usługi paletowe, oferowane przez Pocztę Polską, zapewniają dostawy na terenie Polski i Europy, dostarczanie towarów zarówno do klientów detalicznych oraz z rozproszoną infrastrukturą, jak również dostawy do magazynów centralnych i sieci handlowych.

Zgodnie ze Strategią Poczty usługa Przesyłki Paletowej jest intensywnie rozwijana, a Spółka zanotowała kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby obsługiwanych palet w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego w obszarze usług międzynarodowych. Wśród klientów są międzynarodowe koncerny, polskie spółki należące do Skarbu Państwa oraz rodzinne biznesy.

Usługi logistyczne, to obok usług kurierskich, jedna z głównych osi rozwoju Poczty Polskiej. Przesyłki paletowe krajowe i międzynarodowe to jedna z istotnych usług, które oferujemy naszym Klientom. Podejmujemy wiele działań, aby rozwijać tę gałąź naszej działalności i zwiększać ich udział w naszym portfelu. Poczta, która jest kojarzona głównie z przesyłkami pocztowymi, jest zarówno firmą kurierską, jak i  logistyczną, dzięki czemu możemy kompleksowo obsługiwać naszych Klientów  – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Obsługa logistyczna w zakresie przesyłek paletowych jest realizowana w 16 magazynach, rozlokowanych na terenie całego kraju – w tym w 3 węzłach tranzytowych dedykowanych wyłącznie tej usłudze i znajdujących się w Poznaniu, Grodzisku Mazowieckim i Czeladzi.

Załączniki

PP 1

PP 1

png 211,6 kB Pobierz
Poczta Polska _ flota samochodowa

Poczta Polska _ flota samochodowa

jpg 1,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.