nowy Pocztex -1 nowy Pocztex -1

Logo Pocztex w nowej odsłonie. To początek rewolucyjnych zmian w usłudze Poczty Polskiej

Nowa identyfikacja wizualna to początek modyfikacji usługi Pocztex, której celem jest wzmocnienie pozycji Poczty Polskiej na rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) oraz e-commerce. Unowocześniony znak graficzny będzie widoczny w komunikacji marki oraz na strojach i samochodach kurierów. 

Poczta Polska odświeża markę Pocztex. Subtelne zmiany w wyglądzie charakterystycznego logo służą lepszemu dopasowaniu do aktualnych trendów. Celem jest także wzmocnienie pozycjonowania marki w nowoczesnych kanałach komunikacji. Biało-czerwone skrzydło widniejące w nowym znaku z jednej strony symbolizuje dynamikę i szybkość, a z drugiej wyraźnie akcentuje 100% polski kapitał marki. Pocztex zyskuje nowoczesną, lekką i biznesową architekturę identyfikacji wizualnej. Jest to istotny zabieg przeciwdziałający starzeniu się designu, który pozwala dostosować go do zmieniających się estetycznych preferencji klientów. Wizualne odświeżenie logo nie jest jedyną zmianą, jaką Poczta Polska zastosuje w Pocztexie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, usługa przejdzie wielopłaszczyznową transformację. Pierwszym, widocznym zabiegiem, jest właśnie nowy znak graficzny. 

Rozwój usług kurierskich to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Poczty Polskiej, obok usług logistycznych i cyfrowych. Musimy odpowiadać na potrzeby naszych klientów, stąd szereg zmian zaplanowanych w tym roku, których wdrażanie właśnie rozpoczęliśmy. Poczta jest jedynym polskim podmiotem kurierskim działającym w naszym kraju, nowe biało-czerwone barwy Pocztex będą to podkreślać – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej S.A. 

Jednym z elementów, które bezpośrednio przyczynią się do zmiany jakościowej w usłudze Pocztex, jest wdrażana właśnie nowa sieć połączeń. Przemodelowanie procesów umożliwi świadczenie usługi wyższym standardzie. Dodatkowo w ciągu kolejnych trzech lat Spółka planuje przeznaczyć 1,2 mld zł na inwestycje w zakresie automatyzacji, cyfryzacji i rozbudowy architektury sieci logistycznej, co pozwoli utrwalić pozycję rynkową marki.  

W tym roku Poczta wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex. Zmiany w usłudze, nowa jakość i nowy wizerunek. To wszystko w ramach dynamicznej walki o udział w rynku KEP. Klienci otrzymają uproszczoną, znacznie bardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę, w nowym standardzie. Działania w zakresie nowego Pocztexu już się rozpoczęły. Intensywnie pracujemy nad logistyką, tak aby wszystkie przesyłki kurierskie doręczać zgodnie z oczekiwaniami sklepów internetowych i ich klientów – zaznacza Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A. 

Średnioroczne wzrosty rynku KEP na poziomie 15–16% tworzą dogodne warunki do rozwoju usług kurierskich. Konsekwentne zwiększanie liczby punktów odbioru przesyłek czy wprowadzanie prokonsumenckich zmian w Pocztexie umożliwią pełniejsze wykorzystanie potencjału, jakim dysponuje największa spółka logistyczna w kraju. Dzięki modernizacji infrastruktury i optymalizacji procesów, jakość usług świadczonych przez Pocztę Polską sukcesywnie wzrasta. Od września br. Spółka komunikuje kierunek zmian benefitami: blisko, szybko, wygodnie. 

Załączniki

nowy Pocztex -1

nowy Pocztex -1

JPG 2,7 MB Pobierz
nowy Pocztex - 2

nowy Pocztex - 2

JPG 1,2 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.