Grafika na biuro prasowe (45) Grafika na biuro prasowe (45)

Ksiądz z Sandomierza o mało nie stracił 10 tysięcy zł. To było wyłudzenie na „firmę windykacyjną”

Dzięki czujności pracowników placówki pocztowej z Sandomierza emerytowany ksiądz uniknął ogromnej straty. Oszust udający pracownika rzekomej firmy windykacyjnej z Hiszpanii tak zmanipulował seniora, że ten próbował przelać na wskazane konto aż 10 tysięcy złotych.

Starszy mężczyzna przyszedł do placówki Poczty Polskiej z zamiarem wpłacenia tak pokaźnej kwoty na konto, które – jak twierdził – należy do „hiszpańskiej firmy windykacyjnej”. Szybko okazało się, że coś jest nie tak. Senior był wyraźnie zdenerwowany, a na pytania zadawane przez pracowników poczty odpowiadał chaotycznie.

- Nie mogłam pozostać obojętna, widząc jego niepewność i stres. Zadawałam pytania, aż zorientowałam się, że coś tu nie gra – mówi Małgorzata Kusal, zajmująca się obsługą klienta w UP Sandomierz 1.

Jak się okazało, mężczyzna nie znał osoby, na której konto miał dokonać przelewu, a całe dane do transakcji miał spisane na kartce oraz w telefonie. Podczas wizyty w placówce co chwilę dzwonił jego telefon, a rozmówca nalegał, by przelew został natychmiast zrealizowany.

Dzięki determinacji pani Małgorzaty senior został poproszony o rozmowę z naczelniczką placówki. - Naszym celem było, by klient mógł w spokoju przeanalizować sytuację. To, co mówił, wskazywało, że to klasyczna próba oszustwa, więc natychmiast skontaktowaliśmy się z policją – wyjaśnia Elżbieta Wompel, naczelnik UP Sandomierz 1.

Ostatecznie senior zrozumiał, że został zmanipulowany. Po rozmowie z pracownikami i przy wsparciu policji, mężczyzna zrezygnował z przelewu.

Więcej o tym, jak nie dać się oszukać, w poradniku Poczty Polskiej: Fałszywy pocztowiec i komendant policji - Poczta Polska przestrzega przed oszustami.

Załączniki

Na zdjęciu od lewej: Elżbieta Wompel i Małgorzata Kusal

Na zdjęciu od lewej: Elżbieta Wompel i Małgorzata Kusal

jpg 181,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.