Konsultanci Poczty Polskiej zasilili infolinię Głównego Inspektoratu Sanitarnego
Konsultanci Contact Center Poczty Polskiej wspierają infolinię Głównego Inspektoratu Sanitarnego, która obsługuje zgłoszenia dotyczące pandemii. Akcja wpisuje się w szereg innych działań usługowo podejmowanych przez operatora pocztowego na rzecz instytucji zaangażowanych w walkę z koronawirusem SARS-CoV-2.
Do współpracy z GIS zostało oddelegowanych 20 konsultantów Poczty Polskiej. Od 19 października dołączyli do zespołu, który udziela odpowiedzi na pytania dotyczące kwarantanny oraz izolacji, trybu postępowania w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobą zakażoną COVID-19, sposobu postępowania w przypadku zamknięcia szkoły lub przedszkola oraz zasad kierowania na testy COVID-19, a także możliwości wjazdu na teren Polski oraz wyjazdu zagranicę.
– Poczta Polska należy do strategicznych spółek państwowych, jest jednym z największych przedsiębiorstw w naszym kraju, dzięki czemu ma doświadczenie i potencjał do tego, by w tak trudnym momencie, w jakim jest nasz kraj, usługowo wspierać instytucje państwowe w różnych obszarach ich funkcjonowania. Czas walki z epidemią wymaga od nas wszystkich podjęcia szczególnych działań. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, by pomagać instytucjom, które są na pierwszej linii walki z COVID-19. Nasi pracownicy wspierają infolinię GIS, zapewniamy też usługi wsparcia logistycznego dostarczając specjalistyczny sprzęt do szpitali, zajmując się magazynowaniem i konfekcjonowaniem środków ochrony osobistej – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
W ostatnich tygodniach Poczta Polska dostarczała także specjalistyczny sprzęt, czyli m.in. respiratory i kardiomonitory do ponad 360 szpitali na terenie całego kraju. Pocztowcy zaangażowali się także w budowę szpitala tymczasowego na Stadionie Narodowym w Warszawie. Samochody Poczty Polskiej odebrały ze składnic Rezerw Materiałowych w Wąwale (województwo łódzkie) oraz Szepietowie (województwo podlaskie) 120 palet z łóżkami potrzebnymi do zorganizowania tymczasowego szpitala.
- Zaangażowanie Poczty Polskiej w działania na rzecz walki z COVID-19 pokazuje szczególną rolę, jaką spółka odgrywa w państwie. Jako największy pracodawca i największa firma infrastrukturalna i logistyczna, Poczta Polska jest w stanie realizować złożone zadania nawet w bardzo krótkim czasie, przy zachowaniu wszystkich rygorów sanitarnych - podkreśla Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.
Poczta Polska posiada własne, profesjonalne centrum kontaktu, które m.in. przez infolinię na co dzień udziela wsparcia klientom Spółki, a także obsługuje swoich pracowników. Już wiosną tego roku pocztowcy z Contact Center wspierali odpłatnie infolinię NFZ.
Od połowy marca br. Poczta Polska włącza się w Akcje specjalne organizowane wspólnie z Ministerstwem Zdrowia. Do tej pory Spółka dostarczała m.in. środki ochrony osobistej do Szpitali, POZ-ów, Straży Granicznej, aptek, ośrodków wychowawczych. Na potrzeby walki z pandemią Poczta Polska udostępniła swoje sortownie w Łodzi i Grodzisku Mazowieckim, do których trafiały materiały dezynfekcyjne i ochronne. Na miejscu były one sortowane i pakowane do mniejszych pakietów. Następnie – zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia – dystrybuowano je do placówek medycznych w całym kraju.